خبرگزاری کار ایران

آقایان پاداش ما را به جای جریمه دادند؛

دهقان: مدیران فدراسیون فوتبال ثبات ندارند / مسئولین به بخش خصوصی توجه نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۱۰

صد در صد قهرمان جام حذفی می‌شویم / دوست دارم همیشه در قم بازی کنم / ما برای مسئولین بازی نمی‌کنیم / شاید حرف قم در کمیته فوتسال برو نداشته باشد.

ایلنا: دروازه بان تیم فوتسال ماهان تندیس قم گفت: مسئولین باشگاه صبا پاداشی که فدراسیون برای نایب قهرمانی دو فصل پیش که با صبا کسب کردیم داده بود، به جریمه‌های باشگاه داد.

وی معتقد است اگر حمایت‌هایی که در فصل اخیر صورت گرفت، سال ۹۱ در صبا بود، حتما قهرمان لیگ فوتسال می‌شدیم.

گفت‌وگوی محمد دهقان با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

باتوجه به شکست بازی رفت مقابل شهرداری‌تبریز، چقدر احتمال قهرمانی ماهان در جام‌حذفی وجود دارد؟

احتمال نباید بگوییم؛ ان شاالله صد در صد قهرمان جام حذفی خواهیم شد.

فصل آینده در قم می‌مانید؟

هنوز یک فصل دیگر با ماهان قرارداد دارم و در اختیار تیم هستم. اگر کادر فنی روی من نظر داشته باشد، در خدمت تیم خواهیم بود.

پیشنهادی از تیم‌های دیگر داشته‌اید؟

یکی - دو پیشنهاد از تیم‌های لیگ فوتسال دارم که در این فصل بازی‌های من را زیر نظر داشتند و باید ببینیم خواست خدا چیست، اما دوست دارم همیشه در تیم شهرم بازی کنم و به خاطر بیماری پدر و مادرم و تنهایی این دو بزرگوار، همیشه باید در شهرم بازی کنم و نمی‌توانم والدینم را ترک کنم.

بی توجهی مسئولین استانی به تیم فوتسال صبای قم در لیگ ۹۱ به چه دلیل بود؟

ما درد دل‌های زیادی دارم؛ افتخار می‌کنم ۷ سال در این شهر بازی کردم و هیچ‌وقت هم از این موضوع ناراحت نبودم، چون ما برای مسئولین بازی نکردیم، برای هم استانی‌ها به میدان رفتیم. فقط یک چیز از سال گذشته که در صبا بودیم می‌گویم؛ آن سال تیم ما با میانگین سنی۲۳سال جزو مدعیان لیگ فوتسال قرار گرفت، که همه تیم‌های بالای جدول میلیاردی هزینه کرده بودند، اما تیم ما را با ۴۰۰میلیون بستند و همه قراردادهای بازیکنان صبا زیر ۲۰میلیون بود و حتی پاداشی هم به ما ندادند.

شرایط فوتسال قم درلیگ ۹۲تغییر کرد و ماهان جایگزین صبا شد؛ اوضاع ماهان چطور بود؟

واقعا شرایط ما بهتر بود و به جز قرارداد، به بازیکنان پاداش می‌داد و غیر از مسائل یقینا اگر ما جزو دو تیم بالای جدول بودیم، پاداش خوبی می‌گرفتیم.

در پایان لیگ ۹۱ که با اسم صبا در لیگ حضور داشتید مقام دوم را کسب کردید؛ مدیران استانی و باشگاه صبا چطور تقدیر کردند؟

تقدیر به کنار، ۲۰ درصد از قراردادهای بازیکنان و پاداش را که ندادند هیچ، آقایان پاداشی که فدراسیون به خاطر نایب قهرمانی صبا داده بود، این پول را گرفتند و جواب چیزی نگفتند؛ حتی اگر یک میلیون تومان هم به آنها داده بودند وظیفه مسئولین بود همین مقدار پاداش را بین بازیکنان تقسیم کنند.

با این حساب هیچ پاداشی به شما ندادند؟

خیر؛ مسئولین تیم به بازیکنان گفتند شما ۴ بازی به خاطر رفتار تماشاگران، از طرف فدراسیون جریمه شده‌اید و ما پاداشی که فدراسیون داده بود را به جریمه‌های باشگاه دادیم. شماها ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان را نداده بودید، به چه دلیل پاداش فدراسیون را بین بازیکنان تقسیم نکردید؟ و فکر می‌کنم این کار درست نبود.

گویا با واگذاری صبا به بخش خصوصی اوضاع تیم ۱۸۰درجه تغییر کرد؛ این مطلب را تایید می‌کنید؟

صد در صد شرایط ماهان بهتر از صبا بود. شما ببینید از وقتی جلالی به تیم آمدند، همه چیز با اصول پیش می‌رفت اما بدشانسی که در نیم فصل اول از جمله مصدومیت علیرضا وفایی، ابوالقاسم عروجی، محمد کوهستانی و… داشتیم و از طرفی در نیم فصل اول یک بازی نبود که با تیم کامل به میدان برویم و همیشه چند مصدوم داشتیم، نتوانستم نتیجه خوبی را کسب کنیم.

نظرتان درخصوص برگزاری ادامه بازی‌های جام حذفی دو ماه پس از پایان لیگ چیست؟

این مسئله بی‌ثباتی مدیران فدراسیون را می‌رساند. شما اگر می‌خواستید ادامه بازی‌ها را دو ماه بعد از پایان لیگ برگزار کنید، چقدر خوب بود که بازی‌های حذفی را پس از پایان لیگ برنامه‌ریزی می‌کردید و یا بعد از بازی‌های آسیایی تیم ملی انجام می‌دادید. اگر دقت کنید می‌بیند تعداد زیادی از تیم‌ها به خاطر فشردگی بازی‌ها، از حضور در جام‌حذفی فوتسال انصراف دادند؛ جدا از این مباحثمدیران فدراسیون این فکر را نمی‌کنند ماهان قم ۴ بازیکن غیر بومی دارد که فقط برای لیگ برتر قرارداد دارند و حال برای جام‌حذفی باید چه کاری انجام دهند؟!

با توجه به تاثیر گذاری مثبت شما و عروجی و دیگر بازیکنان ماهان در فصل اخیر، فقط یک بازیکن از تیم قم به تیم ملی دعوت شده بود؛ آیا این تصمیمات درست بود؟

حتما خسوس ملاک‌هایی را برای دعوت نکردن ما در نظر داشت، اما خسوس می‌داند عروجی بهترین چپ پای ایران است و اگر نظر شخصی بنده را بخواهید می‌گویم عروجی باید در ۴ نفر اول تیم ملی قرار گیرد. تکنیک این بازیکن در ایران منحصر به فرد است.

علت دیگری هم دارد؟

بله؛ شاید حرف قم در کمیته فوتسال برو نداشته باشد. اگر مثل دیگر شهرها بود، از قم حداقل ۴ نفر در تیم ملی حضور داشت.

چرا بازیکنان بومی قم، با توجه به نیاز تیم شهرشان به این بازیکنان به تیم شهرهای دیگر می‌روند؟

اگر مدیران صبا با توجه به نایب قهرمانی که کسب کرده بودیم، درست تیم را برای فصل بعد اداره می‌کردند و بازیکنان قمی را حفظمی‌کردند مطمئنا قهرمانی فصل اخیر برای قم بود؛ مسئولین صبا در لحظه آخر تیم را به آقای جلالی مدیرعامل ماهان دادند و همه رفتند و گفتند خداحافظ؛ پس از آن هیچ حمایتی از جلالی و ماهان نداشتند و حتی یک تشکر کوچک به خاطر نایب قهرمانی که با صبا کسب کرده بودیم، نکردند.

به نظرتان سال آینده جلالی تیمداری می‌کند؟

واقعا نمی‌دانم؛ اما دقت کنید می‌بینید یک نفر نیامد به جلالی بگوید شما بخش خصوصی هستید و زحمت زیادی برای این تیم می‌کشید و هیچ چیز معلوم نیست که جلالی سال آینده تیمداری کند یا خیر؛ دلیل این کار این است که مدیران استان قم هیچ اهمیتی به این تیم و بخش خصوصی نمی‌دهند.

فصلی را که با صبا به پایان رساندی به تیم ملی دعوت شدی؛ چه شد دیگر به تیم ملی دعوت نشدی؟

سال گذشته در اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان مصدوم شدم و وقتی به قم آمدم یک نفر نیامد بگوید چرا اینقدر زود از اردوی تیم ملی برگشتی و یک ماه و نیم تمام با مجید تلخابی کار کردم تا بتوانم همسترینگم که پاره شده بود را مداوا کنم و حتی تلخابی یک هزار تومان هم از من نگرفت و می‌گفت دوست دارم برای ورزشکاران حرفه‌ای کار کنم و مسئولین بدانند چنین افراد دلسوزی را داریم که بودجه و شرایط کمک‌کردن به ورزش استان را ندارند و این را بدانید ورزشکاران حرفه‌ای استان قم از مردم عادی شهر قم ضعیف‌تر هستند.

صحبت پایانی؟

هزینه‌هایی که برای تیم فوتبال صبا می‌کنند، مراسمی که برای آنها برگزار می‌کنند، یک دهمش را در فوتسال صبا ندیدیم؛ ما درد دل‌هایمان را به چه کسانی بگوییم؟ ۷ سال است در این شهر بازی می‌کنیم، ۳ سال در تیم ملی جوانان و امید بازی کردم، اما در این ۷ سال یک نفر از ما تشکری نکرد و سالی که نایب قهرمان شدیم لوحه تقدیری دادند و خداحافظی کردند و مطمئن باشید اگر سال گذشته حاج ناصر شریفی نبود، نمی‌شد تیم را اداره کرد و آقایان محسن حسن‌زاده و باقری زحمات زیادی را برای صبا کشیدند، اما فوتسال صبا دیگر رفت.

گفت‌وگو: محمد چهرقانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز