خبرگزاری کار ایران

کمیته‌فنی‌فوتسال ماه‌آینده تشکیل می‌شود؛

افتخاری: عده‌ای از کارشناسان برای خود حرف می‌زنند، نه تیم ملی / فاصله خسوس با دستیارانش زیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۵۴۹

هیچ جای دنیا مرسوم نیست با یک باخت مربی را عوض کنند و بردهای او را نبیند. کجای دنیا با یک باخت مربی را عوض می‌کنند؟ همین مربی ژاپن ۳ بار در یک‌سال گذشته به ایران باخته آیا او را عوض کردند؟

رئیس کمیته فوتسال ایران معتقد است بسیاری از کارشناسان فوتسال ایران سنگ خودشان را به سینه می‌زنند تا اینکه دلشان به حال تیم ملی بسوزد و به همین دلیل است که نظرات آنها چندان قابل بررسی نیست و او کار خودش را انجام می‌دهد و فعلاً نمی‌خواهد با خسوس کاندلاس قطع همکاری کند.

گفتگوی سید رضا افتخاری با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

اهالی و کارشناسان همچنان با خسوس مخالف هستند، اما شما با او ادامه همکاری دادید. چرا؟
اگر مخالف آنها برای خودشان نباشد و برای تیم ملی باشد قابل بررسی است، اما اگر دنبال کار خودشان و منافع شخصی‌شان باشند، خیلی نمی‌تواند قابل بررسی باشد. هیچ جای دنیا مرسوم نیست با یک باخت مربی را عوض کنند و بردهای او را نبیند. کجای دنیا با یک باخت مربی را عوض می‌کنند؟ همین مربی ژاپن ۳ بار در یک‌سال گذشته به ایران باخته آیا او را عوض کردند؟ هیچ جای دنیا چنین کاری نمی‌کنند.

خسوس در آسیا نتیجه نگرفت، او در جام‌جهانی چه کار می‌تواند بکند؟
باید کلیات عملکرد او را در نظر بگیریم. اگر روی یک بازی تمرکز کنیم، منطقی نیست، چون خسوس ۵ بازی قبلی خود را در آسیا برد و سابقه نداشت ما به چین و ازبکستان بیش از ۱۰ گل بزنیم؛ اینها را هم باید ببینید و کلیات را در نظر بگیریم. تیم ما در این مسابقات یک سر و گردن بالاتر از همه تیم‌ها به خصوص ژاپن بود، اما داور نگذاشت بچه‌های ما در بازی آخر کار خودشان را بکنند و روی یک حادثه بازی را واگذار کردیم. آنها که قضاوت می‌کنند باید عادلانه نگاه کنند و فقط بازی با ژاپن را نبینند.

محمود خوراکچی اعلام کرده شما به کارشناسان اعتقاد ندارید. آیا واقعاً همین‌طور است؟
نه، این‌طور نیست، همه ما این کارشناسان را می‌شناسیم و من با تک‌تک آنها صحبت می‌کنم. با خود خوراکچی هم صحبت کرده‌ام و نطر همه آنها را می‌گیرم و اگر دل‌شان به حال تیم ملی سوخته باشد، می‌پذیرم و توجه و حتی پیگیری می‌کنیم. بعضی از کارشناسان برای خودشان کارشناسی می‌کنند نه برای تیم ملی و کارشناسی آنها مغرضانه است نه منصفانه.

خوراکچی پیشنهاد کرده در هیات رئیسه کمیته فوتسال چرا از مربیان استفاده نمی‌شود تا نظر فنی بدهند.
طبق اساس‌نامه فدراسیون در هیات رئیسه نمی‌توانیم از مربیان استفاده کنیم و باید مدیران باشگاه‌ها عضو هیات رئیسه باشند. بحثخوراکچی کمیته فنی است و در نظر داریم آن را تشکیل دهیم ان‌شاءالله ماه آینده تشکیل می‌شود و قصد داریم ۵ نفر را انتخاب کنیم و اگر نشد حضور ۳ نفر در آن قطعی است.

یعنی در این ممکلت ۵ نفر پیدا نمی‌شود که بتوانند عضو کمیته فنی فوتسال باشند؟
کارشناسان در حد ملی با باشگاهی فرق می‌کنند و زمان می‌برد نفرات را انتخاب کنیم. من با خیلی‌ها در این مورد صحبت کرده‌ام و با چند نفر دیگر وارد مذاکره شدم. کسی که قرار است کنار تیم باشد باید ۲ فاکتور داشته باشد که یکی فنی و یکی تعهد و اعتقادات فرد است که باید هر ۲ را داشته باشد.

انتقادات مطرح شده علیه دستیاران خسوس را قبول دارید؟

بحثی مطرح کرده‌اند که دستیاران خسوس ضعیف هستند و بین او و دستیارانش خلا وجود دارد که باید پر شود. من نمی‌گویم دستیاران خسوس ضعیف هستند، اما قبول کنیم بین او و دستیارانش فاصله است و باید نفرات بهتری را بگذاریم. قرار شده با چند نفر صحبت کنیم که اولین صحبت من با ناظم‌الشریعه مربی حفاری‌اهواز است و منتظرم خسوس بیاید تا نظر نهایی را بدهد چون باید یک جلسه‌ای با هم داشته باشند و اگر نپذیرفتند دنبال نفر بعدی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز