خبرگزاری کار ایران

اعتراضی به لقب آبراموویچ ندارم؛

جلالی: امتیاز یک تیم دیگر را هم می‌خریم / اواسط فصل از تیمداری خسته شده بودم

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۹۰۹

اگر تیم حاشیه نداشت، قهرمان لیگ برتر می‌شد / نیم فصل دوم خیلی بهتر از نیم فصل اول بودیم / بیش از یک میلیارد برای پنج تیم هزینه کردیم / همه بازیکنان بومی را بر می گردانیم / بازیکنان لیگ قم در حد لیگ کشور هستند.

ایلنا: مدیرعامل ماهان قم که اولین حضور خود در عرصه ورزش استان قم را سال گذشته تجربه کرد، گفت: احتمال اینکه یک امتیاز دیگر در فوتسال کشور بگیریم بسیار زیاد است و اگر نتوانستیم در لیگ برتر کشور امتیازی بگیریم، مطمئنا این کار را در لیگ یک انجام خواهیم داد و حتی صحبت‌های اولیه را نیز انجام داده‌ایم تا تیم دیگری را علاوه بر تیم فعلی خریداری و پشتوانه تیم اصلی خود کنیم.

امیر جلالی در لیگ گذشته فوتسال باشگاه‌های کشور به مقام ششمی رسید و قهرمان جام حذفی کشور شد. همین را بهانه کردیم و با امیر جلالی صحبتی انجام دادیم تا ببینیم فصلی که گذشت از دید وی چطور بود.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا با مدیرعامل ماهان تندیس قم را می‌توانید در زیر بخوانید:

سالی که گذشت چطور بود؟

اگر در لیگی که گذراندیم و مخصوصا نیم فصل اول، برای تیم حاشیه درست نمی کردند و این حواشی را به تمرینات انتقال نمی دادند، مطمئن باشید مقام ششمی که در پایان لیگ گذشته کسب کردیم به قهرمانی تبدیل می‌شد و این حاشیه‌ها اجازه نداد عملکرد خوبی در نیم فصل اول داشته باشیم.

سرمربی و کادر فنی تیم فوتسال ماهان تندیس قم، سه بار در طول فصل تغییر کرد؛ علت این تغییرات چه بود؟

اوایل فصل خواستیم برای اولین بار در فوتسال قم شاهد این باشیم که حسن زاده ها، غیاثی ها، حاج ناصر شریفی و بقیه کسانی که برای فوتسال قم زحمت کشیده اند، در یک تیم حضور داشته باشند و از آن ها استفاده کنیم؛ همه این افراد را وارد این عرصه کردیم و خوشبختانه با تشکیل این مجموعه حواشی اطراف تیم کمتر شد و تیم تا پایان فصل با خیال راحت به کار خود ادامه داد. پس از این که امتیازات زیادی در چند بازی اول از دست دادیم، کادر فنی را تغییر دادیم و آقای محسن حسن زاده را سرمربی تیم اعلام کردیم و اگر ما این کار را از ابتدای فصل انجام می دادیم، علاوه بر قهرمانی در رقابت های حذفی، در لیگ هم قهرمان می شدیم؛ این مسئله به خاطر تجربه کم ما در عرصه ورزشی بود و این نکته را دیر متوجه شدیم.

تیم نیم فصل اول چه تفاوت هایی با تیم نیم فصل دوم محسن حسن زاده داشت؟

از دید من، تیم نیم فصل دوم خیلی بهتر از تیمی بود که اوایل لیگ گذشته در اختیار داشتیم؛ نظر شخصی من را هم کنار بگذارید، نتایج نیز این را نشان می دهد و امتیازاتی که نیم فصل دوم گرفتیم، بیشتر از نیم فصل اول بود.

فینال جام حذفی چطور بود؟

دیدار پایانی فوتسال قرار بود در تهران برگزار شود و به دلیل اینکه میثاق یک تیم تهرانی بود، بازی نهایی قانونا باید رفت و برگشت انجام می شد و علاوه بر این مورد، آن ها یک امتیاز مثبتی داشتند که حریفشان در نیمه نهایی انصراف داده بود و بازیکنان میثاق از شرایط بدنی بهتری نسبت به بازیکنان ما که دو بازی سخت با شهرداری انجام داده بودند، داشتند؛ با این وجود اعتقاد دارم بازیکنان ما شاهکار کردند و توانستند بهترین نتیجه را بگیرند.

تماشاگران قم را در کل فصل و بازی فینال چطور دیدید؟

با توجه به اینکه سال اول حضورم در ورزش استان قم را تجربه می کردم، هیچ تماشاگری را مثل هواداران قم ندیدم که انقدر به تیم خود تعصب داشته باشند و آن را دوست بدارند؛ درست است تیم فوتسال قم ماهان تندیس نام دارد، ولی هواداران مالک اصلی این باشگاه هستند و ما مالک تیم نیستیم و فقط اجرا کننده ایم. واقعا هواداران ماهان تندیس در طول فصل برای تیمشان سنگ تمام گذاشتند و بازی فینال هم اوج تعصب خود به تیم شهرشان را به فوتسال کشور نشان دادند.

عوامل قهرمانی ماهان تندیس در جام حذفی چه بود؟

همه دست به دست هم دادند و این موفقیت را رقم زدند؛ از هیئت مدیره تا تدارکات تیم خواستند و نشان دادند پتانسیل فوتسال قم بیش از آن چیزی است که همه فکرش را می کنند و ما توانستیم پس از ۱۵سال انتظار، یک جام را برای فوتسال قم کسب کنیم.

درست است که می‌گویند امیر جلالی بیش از یک میلیارد برای تیم فوتسال ماهان هزینه کرده؟

ما این مقدار پول را برای کل تیم‌های باشگاه هزینه کردیم و فقط برای فوتسال بزرگسالان نبود؛ باشگاه ماهان تندیس قم پنج تیم دارد که شامل: تیم فوتسالی که در جام رمضان استان حضور داشت، تیم فوتسال نوجوانان، تیم فوتبال بانوان و تیم فوتسال بزرگسالان ماهان قم که سرآمد همه آنها است. با هر ۴ تیم توانستیم به مقام قهرمانی برسیم و ان‌شاالله پنجمین قهرمانی ما توسط تیم فوتسال امید ماهان قم در راه است. فکر می‌کنم در کل جهان این اتفاق برای اولین بار می‌افتد که یک باشگاه تازه تاسیس در اولین سال حضورش بتواند ۵ کاپ قهرمانی به دست آورد.

سال آینده هم به تیم داری خود ادامه می‌دهید؟

شرایطی را برای مسئولان ورزش استان مطرح کردیم که احتمال توافق زیاد است و طبق قراردادی که با اداره ورزش و جوانان استان داریم، تا زمانی که ما باشیم تیم برای ماهان تندیس است، مگر اینکه ما نخواهیم به این کار ادامه دهیم. ما گفتیم چند مسئله برای گرفتن این تیم داریم و اگر این شرایط را مهیا کنید ما هستیم.

برنامه خاصی برای سال آینده در نظر گرفتید؟

بله؛ احتمال اینکه یک امتیاز دیگر در فوتسال کشور بگیریم بسیار زیاد است و اگر نتوانستیم در لیگ برتر کشور امتیازی بگیریم، مطمئنا این کار را در لیگ یک انجام خواهیم داد و حتی صحبت‌های اولیه را نیز انجام داده ایم تا تیم دیگری را علاوه بر تیم فعلی خریداری و پشتوانه تیم اصلی خود کنیم.

علت این کار چیست؟

با توجه به چیزی که درفوتسال قم می‌بینیم، می‌فهمیم بازیکنان استان فراتر از یک تیم باشگاهی لیگ قم هستند و آنها توانایی حضور در فوتسال کشور را دارند سعی می‌کنیم با خرید یک تیم دیگر هدیه‌ای به جوانان استان قم بدهیم.

برنامه‌ای برای بازگرداندن بازیکنان بومی استان دارید؟

با تمامی بازیکنان بومی که در تیم‌های خارج از قم بازی می‌کنند صحبت‌های اولیه را انجام داده‌ایم و می‌خواهیم همه بازیکنان قم را به شهرشان برگردانیم تا برای فوتسال قم بازی کنند، نه در یک شهر دیگر؛ حتی با علی اصغر حسن‌زاده که در لیگ روسیه بازی می‌کند صحبت کرده‌ایم و وی نیز تمایل خود را برای حضور در ماهان اعلام کرده‌اند و فقط قرارداد نهایی مانده چون تکلیف خود باشگاه معلوم نیست.

اواسط فصل بود می‌گفتند حواشی که در فوتسال قم وجود دارد، مدیرعامل ماهان را از تیمداری خسته کرده علت چه بود؟

در هر کاری مشکل وجود دارد و مسئله‌ای که پیش آمد جز همین دسته بود؛ در اواسط فصل با یکسری مشکلات مواجه شدیم که واقعا من را خسته کرد، ولی در ادامه توانستیم این حواشی و مسائل که اطراف تیم بود برطرف کنیم؛ نتیجه کارمان را هم با موفقیت در نیم فصل دوم لیگ و قهرمانی در جام حذفی گرفتیم.

اگر سال آینده هم تیم داری کنید، هدف اصلی شما و مجموعه ماهان تندیس چیست؟

هدف ما به دست آوردن قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است و اگر قرار به همکاری مجموعه ما باشد، براین مبنا هستیم و می دانم بازیکنان قم توانایی انجام چنین کاری را دارند. ما وقتی از کسی توقعی نداشته باشیم، مسئولیتی را به عهده آن شخص نمی گذاریم؛ قضیه تیم داری ما نیز همین است. چون می دانیم این بازیکنان توانایی کسب دو جام را دارند، وظیفه ما مسئولین است که سرمایه گذاری کنیم.

تماشاگران شما را آبراموویچ صدا می‌زنند؛ این لقب را دوست دارید؟

(با خنده می‌گوید) لطف تماشاگران است با این اسم تشویق می‌کنند؛ نه اعتراضی نسبت به این قضیه دارم و نه تایید می‌کنم. چیزی است که تماشاگران دوست دارند صدا کنند و وظیفه ما است به آن ها احترام بگذاریم.

حرف آخر…

از تمام کسانی که در این یکسال با ما همکاری کردند و برای این تیم زحمت کشیدند تا در لیگ ششم شویم و قهرمان جام حذفی را به دست آوریم ممنونم؛ کسانی بودند که واقعا دلسوز تیم بودند، مخصوصا کادر فنی تیم، حاج ناصر شریفی، تماشاگران، اصحاب رسانه، دوستان و اطرافیانم که زحمات بسیار زیادی برای تیم کشیدند؛ از همه این عزیزان تشکر می کنم.

گفت و گو: محمد چهرقانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز