خبرگزاری کار ایران

یادداشت ایلنا از فوتسال قم؛

فوتسال قم با بازیکنان بومی هم می‌تواند موفق شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۹۱۱

تیم فوتسال قم می‌تواند با بازگرداندن بازیکنان بومی خود مثل علی‌اصغر و مهدی حسن زاده، میثم ایلانلو، سعید تقی‌زاده و سجاد نوروزی موفقیت بیشتری در فصل آینده لیگ برتر کسب کند.

ایلنا: مربیان فوتسال قم که هدایت تیم قم را در دو فصل اخیر لیگ برتر عهده دار بودند، به بازیکنان بومی استان قم بیشتر از گذشته بها دادند و نتیجه‌اش را هم با یک قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر گرفتند ولی هنوز عده‌ای هستند که توانایی حضور در تیم نماینده قم در فوتسال کشور را دارند ولی به آنها توجهی نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، ۱۵ سال است فوتسال قم با نام‌های مختلفی در رقابت‌های مختلف باشگاه‌های کشور و لیگ برتر حضور داشته و همیشه یکی از مدعیان بازی‌های کشوری بوده، اما هیچ سالی نتوانستند به قهرمانی برسند این اتفاق امسال رخ داد و نماینده قم در فوتسال باشگاه‌های کشور پس از ۱۵ سال انتظار مردم قم، توانست یک جام برای این شهر بیاورد. اما علت چه بود که این امر امسال محقق شد؟

نگاهی بیندازیم به کسانی که در این چند دوره به تیم قم آمدند، ولی خواسته دوستداران فوتسال این استان را برآورده نکردند:

۱ -در عرصه مربیگری: حسین شمس، سید مهدی ابطحی، رضا کردی، امیر شمسایی، صادق ورمزیار، سید وحید غیاثی و…؛ این‌ها در این چند سال سرمربی تیم فوتسال قم بودند و با توجه به نتایج خوبی که می‌گرفتند، اما نتوانستند قهرمانی در لیگ باشگاه‌های کشور را به مردم استان قم هدیه کنند و حتی ۳ نایب قهرمانی در این چند دوره، هواداران تیم قم را راضی نکرده بود چون می‌گفتند حق فوتسال قم جز قهرمانی نیست.

۲ -بازیکنان غیر بومی: وحید شمسایی، مصطفی نظری، مازیار امیرخانلو، مجید لطیفی، یعقوب فیل‌گوش، حسین حسینی، علی رهنما و خیلی‌های دیگر؛ مسئولان ورزش استان قم این بازیکنان که اکثرا سابقه حضور در تیم ملی فوتسال کشور را نیز در کارنامه داشتند به قم آوردند تا بلکه بتوانند به کمک این افراد قهرمان لیگ برتر فوتسال شوند، اما این بازیکنان هم خواسته مسئولان و ورزش دوستان قم را برآورده نکردند و از قم رفتند.

۳ -بازیکنان بومی: رضا گل‌باشی، حسین مردانی، حسین صبوری، یدالله یامولا، بهرام وفایی و…؛ این بازیکنان ستاره‌های به نام فوتسال قم در این چند سال بودند و در کنار مربیان و بازیکنانی که در بالا به آنها اشاره کردیم، طلایه‌دار فوتسال قم بودند و طبق چیزی که اشاره کردیم، این‌ها نتوانستند قم را بر بام فوتسال کشور بیاورند.

این‌ها را گفتیم تا برسیم به اینکه چطور شد امسال فوتسال قم، بدون شمسایی‌ها و حسین شمس‌ها، قهرمان کشور شود:

-چیزی که اعضای کادر فنی و همه بازیکنان تیم به آن اشاره داشتند، حمایت و پشتیبانی مجموعه ماهان تندیس بود. تمامی بازیکنان می گفتند امسال شرایط متفاوتی را در تیم تجربه کردیم و برخلاف سال های گذشته دغدغه این را نداشتیم که چه زمانی پول قراردادمان پرداخت می شود و تنها مشغله فکری ما بازی هایمان بود.

-نکته دوم سرمربی گری محسن حسن زاده در این تیم بود. حسن زاده هم جزء بازیکنان بومی استان قم به حساب می آمد و به این خاطر وی را در دسته بازیکنان بومی که نتوانستند برای قم جامی کسب کنند قرار ندادیم، چون حسن زاده امسال و سال گذشته جبران کرد و توانست یک قهرمانی در جام حذفی، یک نایب قهرمانی در لیگ برتر و آوردن تیم بحرانی نیم فصل اول به رده ششم لیگ گذشته فوتسال کشور به دست آورد و کارنامه ورزشی خود را متفاوت‌تر از هم دوران هایش کند.

-اما مطلب سوم که همه اهالی فوتسال کشور و استان به آن اذعان داشتند، حضور پررنگ بازیکنان بومی و بازی‌های خوب آنها در ماهان بود. درست است محمد وزیرزاده، مسعود دانشور و مسلم اولاد قباد ۳بازیکن غیربومی این فصل تیم قم بودند و از حق نگذریم هر ۳ بازیکن در قهرمانی ماهان در جام حذفی بی‌تاثیر نبودند، اما بازیکنان بومی استان مثل علیرضا وفایی و ابوالقاسم عروجی تاثیر بسیار زیادی در موفقیت‌های اخیر فوتسال قم داشتند.

فوتسال قم این توانایی را دارد که صرفا با بازیکنان بومی قهرمان شود…

اگر به تیم ۲ دوره قبل که نماینده‌قم در لیگ برتر فوتسال حضور داشت نگاه کنیم، می‌بینیم همه آن بازیکنان بومی بودند و تا هفته آخر لیگ چهاردهم در صدر جدول حضور داشتند، اما باخت آن‌ها در بازی آخر مقابل منصوری موجب شد قهرمان نشوند. این فصل که ماهان قهرمان جام‌حذفی شد، چند بازیکن دو فصل قبل در تیم امسال نبودند و در بین آنها می‌توان به علی اصغر حسن‌زاده و میثم ایلانلو اشاره کرد.

اگر سال آینده ماهان تیمداری کند و محسن حسن‌زاده سرمربی این تیم باشد، می‌تواند با برگرداندن بازیکنان قمی مثل علی‌اصغر حسن‌زاده از نوریل‌نیکل روسیه، میثم ایلانلو از دبیری‌تبریز، سعید تقی‌زاده از گیتی‌پسند اصفهان، مهدی حسن زاده از برنا خوزستان و سجاد نوروزی بازیکن قمی شاغل در لیگ عراق و اضافه کردن آنها به تیم، دوگانه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی سال آینده را کسب کند.

علاوه بر این اسم‌هایی که گفته شد، استان‌قم یک بازیکن باهوش و تکنیکی دیگر به نام محسن شنوفی هم دارد که این بازیکن در حال حاضر سرباز محسوب می‌شود و نمی‌تواند نماینده قم را در لیگ برتر فوتسال همراهی کند، وگرنه حضور وی نیز می توانست کمک زیادی به ماهان تندیس قم کند.

یادداشت: محمد چهرقانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز