خبرگزاری کار ایران

فوتسال‌جام باشگاه‌های آسیا - چین؛

دبیری‌تبریز در ماراتن پنالتی‌ها سوم آسیا شد / ناکامی شمس در باز پس‌گیری قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۸۶

تیم فوتسال دبیری تبریز به مقام سوم رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا رسید تا حتی حضور شمس هم نتواند قهرمانی آسیا را برای تیم اعزامی ایران برگرداند.

تیم فوتسال دبیری تبریز به مقام سوم رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا رسید تا حتی حضور حسین شمس هم نتواند قهرمانی آسیا را برای تیم اعزامی ایران برگرداند.

به گزارش ایلنا، تیم فوتسال دبیری تبریز که به دیدار رده‌بندی رقابت‌های فوتسال جام‌باشگاه‌های آسیا رسیده بود در سالن شوانگلیو با قضاوت یاسوکازو از ژاپن به مصاف شن‌زن چین رفت که با برتری در این دیدار عنوان سومی این رقابت‌ها را کسب کرد.

شاگردان حسین شمس موفق شدند در ماراتن پنالتی‌ها رقیب چینی خود را از پیش رو بردارند تا عنوان سومی را به خود اختصاص دهند. این بازی در وقت‌های قانونی با تساوی ۵ بر ۵ به پایان رسید ولی در ضربات پنالتی دبیری برتری را از آن خود کرد.

در این دیدار برای دبیری اکبری(دقیقه ۲)، نمازی(دقیقه۹ و ۲۶)، قاسمی(دقیقه ۱۵) و فرهاد فخیم(دقیقه ۲۷) گلزنی کردند و برای شن‌زن نیز رابنز(دقیقه۵،۱۱)، برونو(دقیقه ۸ و ۲۵) و ژنگ لی(دقیقه۳۷) موفق به گلزنی شدند تا بازی با تساوی ۵ بر ۵ به پایان برسد. در ضربات پنالتی شفیعی، قاسمی، فخیم، اصغری‌مقدم، فرید نمازی، مومن، عزتی و کوهستانی ۸ پنالتی‌زن دبیری‌تبریز بودند که شفیعی پنالتی خود را از دست داد. ژنگ لی نیز برای شن‌زن پنالتی را از هدر داد تا بازی در نهایت ۱۲ بر ۱۱ به سود نماینده ایران به پایان برسد.

علاوه بر تیم ملی فوتسال کشورمان که دیگر عنوان قهرمانی آسیا را یدک نمی‌کشد، تیم‌های باشگاهی ایران نیز در رقابت‌های باشگاهی آسیا ناموفق شده‌اند و به یکی در میان جام های قهرمانی را از دست داده‌اند. حتی حضور حسین شمس هم نتوانست به فوتسال باشگاهی ما کمک کند و نماینده ایران با هدایت مربی کهنه‌کاری مانند شمس هم نتوانست عنوانی بهتر از سومی را به چنگ بیاورد.

مروری بر تاریخچه جام‌باشگاه‌های آسیا

اولین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۶ به صورت آزمایشی و به پیشنهاد ایران و میزبانی باشگاه شن‌سای ساوه تحت عنوان جام‌آسیا برگزار شد. در این دور از مسابقات که با حضور ۶ تیم برگزار شد تیم شن‌سا در فینال آرادوس تاشکند را ۵-۱ مغلوب کرد و به مقام قهرمانی دست‌یافت.

اولین دوره رسمی این مسابقات در سال ۲۰۱۰ و به میزبانی شهر اصفهان و باشگاه فولاد ماهان‌اصفهان برگزار شد. در این دوره ۱۰ تیم(نوروز عراق بدلیل تعلیق فدراسیون عراق از دور مسابقات کنار گذاشته شد) حضور داشتند که در فینال تیم ماهان توانست السد قطر را ۵-۲ شکست دهد و قهرمان اولین دوره رسمی مسابقات شود.

دومین دوره این مسابقات سال ۲۰۱۱ در شهر دوحه قطر و به میزبانی باشگاه الریان قطر برگزار شد. در این دور از مسابقات تیم شهید منصوری قرچک به عنوان قهرمان ایران شرکت کرد. منصوری در فینال این مسابقات مغلوب ناگویا ژاپن شد و به عنوان نایب قهرمانی مسابقات دست یافت.

سومین دور از مسابقات در سال ۲۰۱۲ در شهر کویت و به میزبانی باشگاه یارموک برگزار شد. گیتی‌پسند اصفهان به عنوان نماینده ایران در این دور از مسابقات شرکت کرد. این تیم در فینال موفق شد با نتیجه ۲ بر یک آرادوس‌نماینده ازبکستان را شکست دهد و به مقام قهرمانی این دور از مسابقات برسد.

در چهارمین دور از مسابقات که سال ۲۰۱۳ در شهر ناگویای ژاپن برگزار شد، گیتی‌پسند نماینده ایران در مسابقه فینال در ضربات پنالتی مغلوب چونبوری تایلند شد و نایب‌قهرمان این دور از مسابقات شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز