خبرگزاری کار ایران

تیم ملی جای بهترین هاست؛

شمسایی: بازیکن ناموفق باشگاهی نباید به تیم ملی دعوت شود / خسوس فقط فیلم می‌بیند!

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۹۰

من معتقدم که تیم ملی جای بهترین‌‌هاست و هر کسی که بهتر تمرین و بازی کند باید به تیم ملی دعوت شود. علیرضا صمیمی و سپهر محمدی و… گلرهای خیلی خوبی هستند و واقعا زحمت می‌کشند اما…

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی معتقد است که تیم ملی جای بهترین‌ها و آماده‌ترین بازیکنان است اما در لیست جدید خسوس کاندلاس برخی از بازیکنان شایسته فوتسال ایران از جمله مصطفی نظری دیده نمی‌شود.

گفت و گوی وحید شمسایی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

*در مورد لیست جدید تیم ملی چه نظری دارید؟
در این رابطه می‌خواهیم خیلی شفاف صحبت کنم. خسوس کاندلاس بعد از مسابقات گرندپریکس به اسپانیا رفت و قبل از بازی با روسیه به ایران آمد و بعد از بازی با روسیه دوباره به کشورش رفت سپس او از مسابقات گرندپریکس تا الان بازی‌های لیگ ایران را ندیده است.

*پس چطور بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت می‌کند؟
می‌گویند خسوس از روی فیلم بازی‌های لیگ بازیکنان را دعوت می‌کند. شما کی‌روش را در نظر بگیرید که لحظه به لحظه با لیگ ایران است و کاملا لیگ را پیگیر است و به همین دلیل اعتباری در فوتبال ایران به دست آورده است. خسوس فقط فیلم می‌بیند و می‌گویند دستیارانش هم به او کمک می‌کنند.

* دستیاران خسوس در لیگ ایران حضور دارند و می‌توانند کمک خوبی برای خسوس باشند. اینطور نیست؟
آقای ناظم الشریعه مربی توانمندی است و دوستش دارم، اما درگیر تیم خودش است. محمد هاشم‌زاده هم به عنوان یک دوست و همکار با هم ارتباط داریم، اما او هم با تیم میثاق است و درگیری‌های خودش را دارد، پس آنها نمی‌توانند کل لیگ را زیر نظر بگیرند. به هر حال انتخاب بازیکن دست سرمربی تیم است، اما خیلی خوشحالم در این لیست بازیکن بزرگی مثل محمد طاهری هست که بعد از مصدومیت به تیم ملی برگشته و این مساله را باید به فال نیک گرفت و می‌تواند کمک حال باشد، اما بازیکنانی هستند که در تیم خودشان و شهر خودشان ناموفق بوده‌اند و الان به تیم ملی دعوت شده اند. شاید هم خسوس از آنها شناخت قبلی داشته و آنها را دعوت کرده و در نهایت سرمربی باید خودش پاسخگو باشد.

*مصطفی نظری باز هم به تیم ملی دعوت نشد. در این رابطه چه نظری دارید؟
من معتقدم تیم ملی جای بهترین‌‌هاست و هر کسی که بهتر تمرین و بازی کند باید به تیم ملی دعوت شود. علیرضا صمیمی و سپهر محمدی و… گلرهای خیلی خوبی هستند و واقعا زحمت می‌کشند، اما این انگیزه باید بین بازیکنان لیگ وجود داشته باشد. من هزار بار گفته‌ام که مصطفی نظری تک ستاره است و برای تیم ما انگیزه و روحیه است و این مساله کار را برای مربی راحت‌تر می‌کند. مصطفی نظری چه به لحاظ اخلاقی و چه فنی به روزهای اوجش برگشته و مورد تایید ماست و خیلی از کارشناسان هم او را دیده‌اند و تایید می‌‌کنند. اگر جدول لیگ را نگاه کنید نظری در ۶ بازی گل نخورده و عملکرد بسیار خوبی داشته است. یک گلر باید دیگر چه کار کند که به تیم ملی دعوت شود؟ من به انتخاب خسوس احترام می‌گذارم، اما نباید آدم‌های تاثیرگذار را خیلی راحت از دست بدهیم.

*تیم ملی قرار است با کرواسی بازی دوستانه برگزار کند. این بازی‌‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
من ۳-۴ بار مقابل کرواسی بازی کرده ام و یک تیم کاملا فیزیکی است و به درد ما می‌خورد تا با آنها بازی‌های دوستانه برگزار کنیم. کرواسی دوره قبل تا جمع ۴ تیم اروپا آمد و بعد از آن کمی متوقف شد، اما تیم خوبی است. بازی دوستانه در یک کشور دیگر بچه‌های ما را پخته می‌کند و در آینده به سود ما خواهد شد. تیم ما تغییر نسل داده و باید به جوان‌ها اعتماد کنیم، اما تیم ملی باید از دل لیگ بیرون بیاید تا انگیزه بین بازیکنان از بین نرود، چون این مساله خطرناک است. بازی با کرواسی بازی خوبی است و بچه‌ها محک خوبی می‌خورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر