خبرگزاری کار ایران

با تصمیم فیفا صورت گرفت؛

انتشار اولین تقویم مسابقات تیم‌های ملی فوتسال جهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۳۴

این تقویم کمک بزرگی به باشگاه های فوتسال در سراسر دنیا فراهم کرد. بدین ترتیب در نهایت می توانیم برنامه ریزی منسجمی را برای آینده داشته باشیم.

به دنبال توسعه فوتسال در سطح جهان و ایجاد وحدت میان کنفدراسیون ها، فدراسیون بین المللی فوتبال اقدام به تصویب یک تقویم واحد برای برگزاری رقابت‌های ملی فوتسال کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پایگاه اطلاع‌رسانی فیفا در گزارش خود آورده است: بدون انکار در طول دهه گذشته شاهد رشد مداوم و قابل توجه فوتسال بوده ایم و اثبات این ماجرا افزایش تعداد بازیکنان ثبت شده و لیگ های در حال برگزاری براساس استانداردهای فیفا در رقابت‌های داخلی و بین المللی است. همچنین آخرین دور از رقابتهای جام جهانی فوتسال نیز شاهدی دیگر از این مدعاست. بر همین اساس کمیته اجرایی فیفا برای ادامه روند تکامل این رشته ورزشی و به ثمر رساندن راهی که مدتهاست فدراسیون جهانی فوتبال در پی طی کردن آن است، توانست در جلساتی که ۱۸ و ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ در مراکش برگزار شد اولین تقویم بازی های بین المللی فوتسال را از سال ۲۰۱۶ لغایت ۲۰۲۰ به تصویب برساند.

جیمی یرزا مدیر برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال در این باره گفت: با توجه به رشد جهانی فوتسال، تهیه یک تقویم واحد برای مسابقات ملی ضروری به نظر می رسید. همه بخش هایی که در این ورزش فعالیت دارند از جمله فیفا، کنفدراسیون ها، فدراسیون ها، لیگ ها، باشگاه ها، بازیکنان، اسپانسرها و رسانه ها باید بتوانند به جای یک سال، از دو یا سه سال قبل برای مسابقات آینده برنامه ریزی کنند. عوامل بسیاری شامل تأمین بودجه، حق پخش تلویزیونی، فعالیت های اسپانسرها و غیره در این راستا وجود داشت و مسلماً داشتن یک تقویم واحد مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

خاویر لوزانو سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا که با این تیم به دو قهرمانی در مسابقات جام جهانی فوتسال دست یافت و هم اکنون رییس سازمان لیگ فوتسال این کشور است، نیز در این باره گفت: این تقویم کمک بزرگی به باشگاه های فوتسال در سراسر دنیا فراهم کرد. بدین ترتیب در نهایت می توانیم برنامه ریزی منسجمی را برای آینده داشته باشیم.

یرزا با اشاره به مسابقات قهرمانی فوتسال اروپا و آمریکای جنوبی در مورد لزوم دراختیار قراردادن بازیکنان از سوی باشگاه ها برای حضور در تیم های ملی کشورهای خود افزود: باید منافع همه را در نظر می گیریم. به همین منظور مهلت ۱۲ روزه ای را پیش از شروع مسابقات برای حضور بازیکنان تعیین کرده ای و بازیکنان می توانند صبح روز بعد از آخرین مسابقه تیم های خود به باشگاه هایشان برگردند. موضوع انتشار تقویم مسابقات ملی، در سال ۲۰۱۷ دوباره مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز