خبرگزاری کار ایران

تعمیر و بهینه‌سازی تجهیز ویج سیستم ناحیه نورد سرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۶۴

برای نخستین بار در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه عملیات تعمیر و بهینه‌سازی تجهیز ویج سیستم (پاس لاین) ناحیه نورد سرد با موفقیت انجام و این تجهیز مجدداً در فرایند خط تولید مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 مهدی صبوری، رئیس کارگاه تعمیرات مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر گفت: تجهیز ویج سیستم، یا همان پاس‌لاین وظیفه تنظیم غلتک‌های پشتیبان در نورد دوقفسه‌ای واحد نورد سرد را بر عهده دارد و در مواردی که پس از عملیات سنگ‌زنی قطر غلتک‌ها کاسته می‌شود، این سیستم توسط اسکروها داخل ویج این کاهش قطر را جبران می‌کند.

در همین زمینه، سرپرست کارگاه تجهیزات دوار تعمیرگاه مرکزی نیز ضمن تشکر از زحمات تیم تعمیرات عمومی سبک (10sp) بیان داشت: تجهیز طی ۲۰ سال کارکرد دچار لقی در اسکروها و مهره‌های برنزی شده بود. این میزان لقی در بعضی از شرایط نورد باعث قفل شدن یا بعضاً مانیتورینگ اشتباه اعداد می‌شد؛ بنابراین در توقف اخیر، تجهیز به تعمیرگاه مرکزی ارسال و تمامی مهره‌ها و اسکروها تعویض و لقی‌ها گرفته شد.

سعید مرادی افزود: همچنین یک سیستم روانکاری مجزا به آن اضافه گردید تا با روانکاری مداوم اصطکاک کم و عمر مهره‌ها افزایش یابد.

رئیس کارگاه تعمیرات مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه در خاتمه از زحمات تیم تعمیرات عمومی کارگاه تعمیرات مکانیک، حمایت‌های مدیریت تعمیرگاه مرکزی و نورد سرد و سایر همکارانی که در انجام این پروژه ایفای نقش کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز