خبرگزاری کار ایران

پروژه تعمیرات اساسی دیوار بتنی تَل سرباره کوره بلند شماره ۱ و ۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۳۱۷

محمد روشن ضمیر فورمن کارگاه سرباره بخش کوره بلند با اعلام این خبر گفت : دو کارگاه دانه بندی سرباره و دو کارگاه تَل از جمله بخش های کوره بلند شماره ۲ محسوب می شوند که تخلیه کامل پاتیل های سرباره کوره بلند و عودت آن ها به کوره جهت حفظ روند تولید در این قسمت انجام می گیرد.

وی افزود : زمانی که صحبت از تَل سرباره می شود عملاً اشاره به دیوار تَل است که باید مقاومت در برابر سوختگی با مواد مذاب و تحمل لوکوموتیو به اضافه پاتیل های حمل سرباره به هنگام تخلیه را داشته باشد لذا استحکام آن بسیار مهم است و با توجه به اینکه در حالت نرمال نیاز است هر دو تَل آماده به کار باشند می بایست در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بازسازی و در مدار تولید قرار گیرند. 

روشن ضمیر با اشاره به اینکه در حالت نرمال کوره بلند، یکی از تَل ها همیشه به تخلیه مذاب و تَل دوم به تخلیه و بارگیری سرباره سرد شده اختصاص دارد، افزود : در زمان تعمیرات اساسی که تَل شماره ۲ در حال اجرا است عملاً ۵۰ درصد کارگاه تحت تعمیر اساسی است که در تَل شماره ۱ می بایستی به طور همزمان عملیات تخلیه مذاب جمع آوری و بارگیری انجام شود. در این خصوص با تمهیدات بعمل آمده و لطف خداوند هم اکنون که پانزدهمین روز از تعمیرات اساسی می باشد تا کنون هیچ گونه حادثه تجهیزاتی و انسانی نداشتیم و فرایند تخلیه مذاب و بارگیری سرباره و تعمیرات اساسی در حال اجرا می باشد.

وی از معاونت بهره برداری، مدیریت بخش کوره بلند و همکاران مدیریت نت راه و ساختمان، نت مکانیک، امور فنی و برنامه ریزی تولید، مدیریت راهبری ، راه آهن و ایمنی و آتش نشانی که در این زمینه کمال همکاری را داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

هادی محرابی تکنیسین مکانیک کوره بلند نیز ادامه داد : در این طرح بازسازی تَل سرباره، نفرات مکانیک برای دیواره های سرباره ابتدا برش کاری میلگردهای ضایعاتی و پس از آن تخریب برش کاری آنها را انجام دادند و چک پلیت ها و صفحه های زیر ستون ها را جوش کاری و آماده نمودند، همچنین برای مونتاژ ستون ها این میلگردها و چک پلیت ها را آماده سازی کردند.  

محمود محمدی فورمن مدیریت راهبری ماشین آلات نیز گفت : با توجه به درخواست مدیریت کوره بلند در خصوص تخریب دیوار بتی سرباره کوره دو، بیل مکانیکی و مکانیزم مورد نیاز شامل دو عدد بیل ۲۲۰ کوماتسو و ... در دو شیفت بدین منظور فعال بودند و این تخریب مطابق با گراف زمان بندی انجام گرفت و همچنین ضایعات به محل مورد نظر منتقل گردید.

جعفر نوروزی مهندس عمران و سازه در مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید نیز گفت : با توجه به شرایط خورندگی این محیط، دیواره تل سرباره چند سال یک بار نیاز به بازسازی دارد که در این راستا مدیریت های امور فنی و برنامه ریزی تولید و کوره بلند طرحی را ارائه نمودند و پروژه از یکم آذرماه آغاز گردید.

وی افزود : این پروژه هم اکنون از پیشرفت ۴۰ درصدی و جلوتر از گراف برخوردار است و امیدواریم در طرح فعلی این دیوار از استحکام بالاتری برخوردار شود.

مجتبی رجب زاده فورمن عمران و نظارت بر پیمان های مدیریت نت راه و ساختمان نیز گفت : در خصوص تخریب این دیواره، محاسبات و احجام لازم مشخص گردید و از یکم آذرماه عملیات خاکبرداری و تخریب بر اساس گراف زمان بندی آغاز شد و انشاا... این طرح بدون مشکل و در زمان مقرر به پایان می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز