فیلم/تانک های پرنده روسی !

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۶۰۷

ارتش روسیه پایگاهی با جنگنده-بمب‌افکن‌های پیشرفته دارد و درکنار آن مشکل حضور داعشی‌ها در ۴۰ کیلومتری پایگاه هوایی لاذقیه است و در صورت رسیدن پای تروریست‌ها به پایگاه، ضربه شدیدی به جنگنده‌ها و ادوات نظامی روس‌ها در سوریه می‌خورد. روسیه برای حل این مشکل، گشت‌های هوایی دقیق در اطراف پایگاه به راه انداخته‌اند و برای این کار چه سلاحی بهتر از از تانک پرنده با نام ام‌آی-۲۴.

به گزارش گروه فیلم و صوت ایلنا، بالگرد زره پوش ام‌آی-۲۴ که بین سربازان روسیه به تانک پرنده مشهور است، علاوه بر موتور بسیار قوی که حمل ۳ تن مهمات را دارد، می‌تواند ۸ سرباز مسلح را نیز جا به جا کند و سربازان را که در حفاظ یک زره ضخیم و چند تن موشک و فشنگ کالیبر بالا نشسته‌اند، در منطقه دلخواه پیاده کند.

mi-۲۴ (به روسی: Миль Ми-۲۴) (نام‌گذاری ناتو: Hind) نوعی بالگرد تهاجمی سنگین روسی است. میل-۲۴ علاوه بر آن‌که به چندین تیربار و جایگاه‌های حمل راکت و موشک مجهز است، ظرفیت حمل ۸ سرباز مسلح را هم داراست و در واقع یک هلیکوپ‌تر ترابری نیز محسوب می‌شود و از این نظر قابل مقایسه با هیچ بالگرد جنگنده دیگری نیست. این بالگرد زره‌پوش دوموتوره در شرکت میل طراحی شده و از سال ۱۹۷۲ مورد استفاده اتحاد جماهیر شوروی و وارثان آن و بیش از ۳۰ کشور دیگر دنیا قرار گرفته‌است.

خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» را داده‌اند. لقبی که اشاره به قدرت آتش فوق‌العاده بالا، و استقامت و حفاظت زرهی مناسب این بالگرد اشاره دارد. مدل‌های صادراتی میل-۲۴ از قابلیت‌های کمتری نسبت به مدل‌های مورد استفاده شوروی و هم‌پیمانان نزدیک شوروی برخوردارند و میل-۲۵ و میل-۳۵ نامیده می‌شوند.

بیشینه سرعت پروازاین بالگرد زره‌پوش‌ام ای-۲۴ معادل ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه سرعت اوج گیری: ۴/۱۲ متر بر ثانیه همچنین برد: ۱۰۰۰ کیلومتر و برد مفید: ۵۹۵ کیلومتر و سقف پرواز خدماتی: ۲۰۰۰ م‌تر، بیشینه سقف پرواز: ۴۵۰۰ متر با حداکثر وزن برخاست: ۱۲۰۰۰ کیلوگرم است.

بالگرد زره‌پوش‌ام ای-۲۴ قابلیت حمل حداکثر ۱۵۰۰ کیلو بمب و راکت و موشک جایگاه‌های خارجی حمل جنگ‌افزار تا ۲۵۰ کیلو بمب و راکت و موشک جایگاه‌های داخلی حمل جنگ‌افزار حداقل ۵۰۰ کیلو ظرفیت حمل بمب و راکت و موشک جایگاه‌های نوک بال‌چه فقط برای حمل موشک‌های ضدتانک استفاده می‌شوند؛ موشک ای‌تی-۲ (۹ام۱۷ فالانگا) در مدل‌های میل-۲۴ آ و دی و موشک ۹کی۱۱۴ اشتورم با برد ۶ هزار متر در مدل‌های میل-۲۴وی و اف بمب‌های حداکثر ۵۰۰ کیلویی از انواع مختلف از جمله بمب‌های چندمنظوره، ناپالم و دودزا در مخزن‌های خارجی؛ غلاف‌های پخش‌کننده بمب خوشه‌ای و مین را دارد.

حجم ویدیو: ۱۲.۹۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز