فیلم / آتش‌سوزی در کانادا

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۸۶۰

بنا بر پیش‌بینی هواشناسان آتش‌سوزی‌ گسترده‌ای که در شش روز گذشته هزاران نفر در استان آلبرتا را آواره کرده، با وزش باد در ۲۴ ساعت آینده می تواند گسترش یابد و ممکن است وسعت آن دو برابر شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، آتش‌سوزی که از روز یکشنبه گذشته آغاز شده منطقه‌ای به وسعت شهر نیویورک را هم اکنون در محاصره خود دارد و به کمک وزش باد رو به گسترش است.

حدود ۸۰ هزار نفر از سکنه شهر ۸۸ هزار نفری «مک موری» در چند روز گذشته وادار به تخلیه اضطراری خانه‎های خود شده‌اند اماهنوز صدها نفر در شمال این شهر نتوانسته‌اند به سمت شهرهایی امنی چون «ادمونتن» یا «کلگری» بروند.

جمعه گذشته شعله‌های آتش که ارتفاعشان به ۶۱ متر رسیده بود، راه را بر کاروانی شامل هزار و ۵۰۰ خودرو بست و آتش‌نشان‌ها را وادار کرد برای تخلیه مردم از نیروی امداد هوایی کمک طلب کنند.

انتقال هوایی شهروندان باقی مانده در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داشته است اما با توجه به دامنه آتش مقام‌ها می‌گویند هنوز دو سه روز دیگر برای انتقال همه آوارگان زمان نیاز دارند.

پس از گذشت حدود یک هفته از آغاز این آتش‌سوزی که علت وقوع آن هنوز معلوم نشده، اکنون مقام‌ها می‌گویند تنها امید باقی‌مانده بارش باران است.

 

حجم ویدیو: ۸.۰۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز