خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین:

نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۲.۱ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۸۵

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۲.۱ درصد است که شهر آوج و بوئین زهرا با ۷.۷ درصد کمترین و شهر البرز با ۱۶.۷ درصد بیشترین نرخ بیکاری دارند.

ایلنا: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۲.۱ درصد است که شهر آوج و بوئین زهرا با ۷.۷ درصد کمترین و شهر البرز با ۱۶.۷ درصد بیشترین نرخ بیکاری دارند.

ناصر شفیع آبادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، وظیفه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی را ثبت نام، کسب فرصت شغلی و معرفی به بازار کار دانست و افزود: امسال چهار هزار و ۲۶۱ نفر از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده‌اند.

شفیع آبادی درخصوص آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان قزوین گفت: آمار دقیقی وجود ندارد و منبع آماری اداره کار استان همان نرخ اعلام شده سازمان مرکزی آمار است که در آن بیکاری به تفکیک فارغ التحصیلان دانشگاهی تعریف نشده است، ولی با استناد به آمار کارجویانی که در مراکز کاریابی استان ثبت نام کرده‌اند میزان بیکاری در کارجویان با مدارک دانشگاهی به مراتب بیشتر است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین همچنین در خصوص تسهیلات پرداختی این اداره به متقاضیان اظهار کرد: طی شش ماهه اول امسال بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به ۱۴۸ نفر از محل اعتبارات مشاغل خانگی و همچنین ۷۱ هزار و ۱۸۷ میلیون ریال نیز از طریق تسهیلات خود اشتغالی به مراجعین دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید و ایثارگران پرداخت شده است.

ناصر شفیع آبادی با اشاره به عزم اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین به منظور جلوگیری از فعالیت اتباع فاقد مجوز گفت: امسال یک هزار و ۲۸۳نفر تبعه خارجی فاقد مجوز شناسایی و اعمال قانون شده‌اند.

وی همچنین با هشدار به کارفرمایانی که از اتباع خارجی فاقد مجوز استفاده می‌کنند گفت: کارفرمایان متخلف به ازای هر روز کاری اتباع فاقد مجوز مبلغ هشتاد و چهار هزار تومان جریمه خواهند شد و قانون نیز مجازات ۱۸۰ تا ۱۹۰ روز حبس برای متخلفان در نظر گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز