خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد استان قزوین:

ایجاد مجتمع فرهنگی در آوج در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۵۸۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: آوج از مناطق محروم استان و حتی کشور است و از نظر زیرساخت‌های فرهنگی بسیار فقیر است؛ لذا طرح ایجاد مجتمع فرهنگی در آوج در دستور کار قرار گرفته و بودجه اولیه آن نیز مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،محمدحسین اسماعیلی در دیدار با مسئولان شهرستان آوج گفت: عدالت فرهنگی موضوع مهمی است که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در صدر سیاست کاری ما بوده و سعی کردیم به مناطق کم برخوردار و محروم توجه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به وضعیت برخورداری ا<ج از امکانات فرهنگی و هنری عنوان کرد: آوج از مناطق محروم استان و حتی کشور است و از نظر زیرساخت‌های فرهنگی بسیار فقیر است؛ لذا طرح ایجاد مجتمع فرهنگی در آوج در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه با جلسات متعددی که در فرمانداری آوج، استانداری قزوین و سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم این پروژه مورد تصویب قرار گرفت و بودجه اولیه آن نیز مصوب شد.

وی افزود: از شورای شهر و شهرداری آوج انتظار داریم تا هرچه سریع‌تر نسبت به اختصاص زمین مربوطه و صدور سند اقدام کنند تا عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی در اولین فرصت آغاز شود.

این مسئول تاکید کرد: در کنار کمبودها و محرومیت‌ها باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آوج نیز توجه کرد، ظرفیت‌هایی چون آئین‌ها و سنت‌های بومی و محلی، روستا نشینی، طبیعت، گردشگری و نیروی انسانی بکر که برای آن می‌توان برنامه ریزی‌های دقیقی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا برای کشف و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری و همچنین احیا و معرفی آداب و سنن و ظرفیت‌های فرهنگی آوج با کمک ادارات و نهادها و مردم آوج برنامه‌هایی را در آن منطقه اجرایی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهمنامه با شهرداری و شورای شهر آوج و طراحی یک نقشه راه فرهنگی و تنظیم تقویم اجرایی مدون بتوانیم در توسعه فرهنگی و هنری آوج گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز