خبرگزاری کار ایران

استقرار پنج شرکت در کانون شکوفایی موسسه آموزش عالی کار قزوین/ ۷۰ درصد دانشجویان وارد بازار کار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۱۸۳

قائم مقام موسسه آموزش عالی کار قزوین گفت: درحال حاضر پنج شرکت در کانون شکوفایی مستقر هستند که برای افزایش این میزان تا ۱۰ مورد برنامه ریزی شده تا زمینه تبدیل به مرکز رشد فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو در سالن جلسات موسسه آموزش عالی کار برگزار شد، گفت: درحال حاضر ۷۶ رشته با ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو در سه مقطع در این موسسه درحال تحصیل هستند و جزء تنها مراکزی هستیم که تمام کارگاه‌- آزماشگاه‌ها تجهیز شده است.

قائم مقام موسسه آموزش عالی کار قزوین ادامه داد: همچنین ۳۱ عضو هیئت علمی، ۲۳۰ استاد مدعو و ۳۰ کارمند در این موسسه درحال فعالیت هستند و با اقداماتی که صورت گرفته مرکز شکوفایی در زمینه پژوهش راه‌اندازی شده، همچنین بیش از ۷۰ درصد دانشجویان مشغول به کار شده و بیش از ۴۰ درصد نیز موفق به قبولی در مقاطع بالاتر شده‌اند.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد دانشجویان ورودی حدود هزار و ۱۰۰ نفر بوده و که این میزان در تکمیل ظرفیت افزایش می‌یابد.

این مسئول افزود: طی سال‌های گذشته ارتقای شاخص‌های کیفی بیشتر از افزایش کمی رشته‌ها مد نظر قرار گرفته است، در زمینه شهریه نیز اقداماتی صورت گرفته و وابستگی دانشگاه به شهریه کاهش پیدا کرده و در مجموع سه میلیارد تومان تخفیف شهریه داشتیم. 

وی عنوان کرد: برای تامین هزینه‌ها نیروگاه هزار کیلو ولتی راه‌اندازی شده و قرارداد ۵۰۰ کیلو ولت نیز منعقد شده، همچنین از مرکز شکوفایی و انجام پروژه‌های پژوهشی نیز استفاده می‌شود.

کسب رتبه ۶۸ در چاپ مقاله

اسدی اظهار کرد: بنا داریم طی سال آینده یک نشریه تخصصی علمی در این موسسه راه‌اندازی شده و امیدواریم طی سه سال آینده این تعداد به سه مورد افزایش پیدا کند، همچنین برگزاری سمینار ملی و بین المللی نیز در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام موسسه آموزش عالی کار قزوین بیان کرد: سال گذشته در بین مراکز عالی غیرانتفاعی از نظر چاپ مقاله رتبه ۸۰ را داشتیم که درحال حاضر به رتبه ۶۸ ارتقا پیدا کرده است.

وی گفت: نهادهای دانشجویی در دانشگاه‌ها ضعیف شده و توسعه این مورد نیز در دستور کار قرار دارد، هفت مشاور نیز در مرکز تخصصی مشاوره مستقر هستند که در زمینه‌های مختلف مشاوره ارائه می‌دهند و گستردگی این خدمات نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول عنوان کرد: افزایش هیئت علمی تا ۵۰ نفر طی پنج سال آینده، پالایش اساتید و تمرکز بر دروس عملی از مواردی است که به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است. 

مهارت آموزی برای ورود دانشجویان به بازار کار

وی بیان کرد: درحال حاضر کارگاه‌ها و دروس عملی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و سایر دروس نیز به‌صورت اختیاری بوده و درمجموع ۸۰ درصد کلاس‌ها مجازی برگزار می‌شود. 

اسدی ادامه داد: درحال حاضر دو قرارداد با شرکت‌ نفیس نخ منعقد شده و دانشجویانی که از طرف آن‌ها معرفی می‌شود از ۸۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند که ۵۰ درصد از طرف شرکت و ۳۰ درصد از طرف دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: کارورزی و آموزش مهارت برای بازار کار از مواردی است که در موفقیت دانشجویان و جذب شدن به بازار کار تاثیرگذار بوده و افزایش جذب دانشجو را به همراه داشته است.

قائم مقام موسسه آموزش عالی کار قزوین افزود: درصد زیادی از پایان نامه‌ها کاربردی نیست که کاربردی کردن آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته سه استارتاپ برگزار شد که پس از برگزاری آن‌ها ایده‌هایی که قابل اجرا باشند به کانون شکوفایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز