خبرگزاری کار ایران

امروز در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز شد؛

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۲۴

بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با قرائت میثاق نامه در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کار خود را آغاز کرد.

ایلنا: بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با قرائت میثاق نامه در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در مراسم افتتاحیه این جشنواره دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دکتر طالب تاش رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به همراه داوران بین المللی قرآن حضور داشتند.

این جشنواره شامل سه مرحله کتبی، شفاهی و هنری است که بخش کتبی و هنری این جشنواره در دانشگاه‌های دیگر کشور برگزار شده و برگزیده گان این بخش‌ها برای تقدیر در اختتامیه به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین معرفی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در بخش شفاهی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود شامل ۵ رشته قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ قرآن کریم شامل حفظ ۵،۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن است که این بخش‌ها ویژه دانشجویان پسر و دختر است.

در بخش مداحی و مدیحه سرایی با محتوای اشعار فاخر و تاثیرگذار معنوی ویژه دانشجویان پسر و بخش دکلمه با محتوای متون فاخر، گیرا و معنوی ویژه دانشجویان دختر برگزار می‌شود.

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور چند قاری ارزشمند بین المللی هم چون استادکریم منصوری، قاری ممتاز بین المللی کشورمان و قاریان بر‌تر استان قزوین، سخنرانی، تواشیح، مداحی، نشست‌های صمیمانه و مشورتی استادان گروه قرآنی دانشگاه و چهره‌های قرآنی استان با داوران ممتاز با هدف ارتقای سطح قرآنی استان و دانشگاه، توانمند سازی چهره‌های قرآنی از جله برنامه‌های این جشنواره است.

هم چنین برای نخستین بار در نمایشگاه محصولات قرآنی و ارائه آثار و دست آوردهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، نرم افزار مفاتیح الجنان که توسط دانشجویان و استادان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است، رونمایی می‌شود.

۲۶۰ دانشجو از دانشگاه‌های مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند.

۲۷دوره قبل این جشنواره به میزبانی دانشگاه‌های دولتی برگزار شده و امسال برای اولین بار است که چنین مسابقاتی با این گستردگی به یکی از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سپرده می‌شود.

در بخشی از میثاق نامه که آغاز بخش مراسم بود، آمده است: شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین(ع) درس فداکاری، وفاداری، از خود گذشتگی و شجاعت، شهامت، صداقت و… آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جان فشانی کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند و به برکت شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده است.

میثاق با شهدا اینجان نثاران راستین، میثاق با امام(ره) با رهبری و میثاق با تمام ارزش‌های والای انسانی است که در طول تاریخ چون آموزه‌ای بزرگ از پیامبران به جریان افتاد و عبور از آن تنها راه رسیدن به حقیقت ناب الهی است.

جامعه قرآنی، استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌ها با تکریم به پیشگاه شهدای انقلاب اسلامی و عرض ادب به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) یک بار دیگر با آلاله‌های سرخ دشت‌های بی‌کران جنوب و کوه‌های استوار غرب و دو شقایق گمنام فاطمی آرمیده در این مکان مقدس میثاق عشق می‌بندیم و به یاد امام شهیدان و شهدای بزرگوار دل بر مسیر آفتاب می‌دهیم و در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری به نام حماسهٔ سیاسی نام گذاری گردیده با خدای خویش عهده و پیمان می‌بندیم که:

- رهرو راه شهیدان گران قدر انقلاب اسلامی بوده و با تأسی از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا.. الحسین(ع)، حافظ دست آوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی بوده و در راه عمل به آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) و حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و سربلندی ایران عزیز کوشا باشیم.

- یاد شهدا را زنده بداریم تا فانوس روشن و چراغ راه تبار عاشقان و نوید بخش بشارتی نو باشد.

- در راه جهاد علمی و رشد و بالندگی این کشور مجاهدت نموده و همواره دین، علم و اخلاق را با هم جستجو نموده و این سلسله مبارک را با اخلاق و معنویت پاس ‌داریم و بی‌درنگ برغنای آن بیفزاییم.

- خودراهمواره چون مجاهدی فی سبیل ا… درسنگر مبارزه تمام عیارفرهنگی وپاسداشت حریم عفاف وپاکدامنی جامعه اسلامی دانسته واز هیچ کوششی برای اعتلای فرهنگ متعالی اسلام فروگذار ننماییم.

- همواره در جهت خود سازی، و تقویت ایمان خود، و گسترش فرهنگ متعالی درجامعه اسلامی بکوشیم.

- با آگاهی، و بصیرت روزافزون، پرده‌های تزویر را، کنار زده، و لحظه‌ای از مسیر ولایت، جدا نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز