خبرگزاری کار ایران

در جشنواره فرهنگ ملل مطرح شد؛

گفتمان کشور ایران مبارزه با استعمار و دفاع از مظلوم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۴۲۱

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین خطاب به دانشجویان غیرایرانی گفت: شما کشوری را انتخاب کرده‌اید که گفتمان آن، گفتمان مبارزه با استعمار و دفاع از مظلومان است، باید مراقب باشیم که فرهنگ و تمدن غنی بازمانده از بزرگان خود را حفظ کنیم و در مقابل جریان‌های معاند و استعمارگر بیداری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، سید علی قاسم زاده در اختتامیه جشنواره فرهنگ ملل که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد،گفت: تصویری که غرب به دنبال ترسیم و انتقال آن از کشورهای شرقی و آفریقایی به دنیا بود، نوعی نگاه و تفکر خودبرتری و به دور از خرد و آداب و رسوم فرهنگی بود و جهان شرق را وسیله و ابزاری برای خود تعریف می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه نیز با بیان اینکه یکی از اهداف کلیدی و مهم اجتماعات دشمن شکن، شناخت ظرفیت‌های همدلی در کشوهای بزرگ دنیا چه اسلامی و چه غیراسلامی است، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این اجتماع بزرگ شناخت از هم برای تعاون، همدلی و ائتلاف برای ساختن دنیایی پر از صلح، صفا و آرامش همراه با عدالت بدون ظلم و استکبار است.

حجت الاسلام زارعی افزود: تک تک شما دانشجویان در ساختن دنیایی آباد سهیم بوده و سفیران صلح، یکدلی و تمدن ایرانی- اسلامی در کشور خود هستید و مطمئنا اثرگذارترین حرکت ها را در ساختن تمدن بزرگ اسلامی خواهید داشت.

معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی و سرپرست جشنواره بین المللی فرهنگ ملل هم با ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره و بیان اهداف و سیاست‌های آن گفت: این جشنواره فرصتی مغتنم برای گسترش فضای ملی است و نقطه عطفی برای معرفی و ترویج فرهنگ کشورهاست و فرصتی را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند تا در فضایی جذاب به تبادل فرهنگی بپردازند.

جشنواره بین المللی فرهنگ ملل که به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد امروز ۲۰ تیر ماه به کار خود پایان داد، این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان بین المللی سراسر کشور با آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف و همچنین عمق بخشی به ارتباطات فرهنگی در سایه تعاملات بین دانشگاهی و بین فرهنگی دانشجویان سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز