خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

اشتغال دغدغه اصلی ورزشکاران پارالمپیکی است/عدم حمایت دولت از رشته‌های پارالمپیکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۲۱۶

عضو تیم ملی والیبال نشسته گفت: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی ما است و رشته‌های ورزشی پارالمپیک نیازمند حمایت مالی هستند تا ورزشکاران دغدغه معیشت و درآمد نداشته باشند.

مرتضی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت رشته‌های پارالمپیکی گفت: با توجه به برپا بودن رشته‌های پارالمپیکی تمام سالن‌های ما در حال فعالیت هستند و ورزش می‌کنند.

عضو تیم ملی والیبال نشسته در پاسخ به این که آیا مسئولین از رشته‌های پارالمپیک حمایت می‌کنند، افزود: هیچ یک از ارگان‌های دولتی و غیردولتی از رشته‌های پارالمپیکی و همچنین از ورزشکاران این حوزه حمایت نکردند و با توجه به فعال بودن 17 رشته ورزشی که زیر نظر هیأت جانبازان و معلولان است، نیازمند اسپانسر یا حامی مالی هستیم.

این قهرمان پارالمپیک با توجه به پرافتخار بودن رشته‌های این حوزه ورزشی خواستار حمایت دولت و ارگان‌های غیردولتی شد.

وی با اشاره به کسب مدال طلای پارالمپیک افزود: مدال کسب کردن در سطح دنیا در رشته پارالمپیک بسیار دشوار است، 5 سال شبانه روز باید در ماه 15 روز تمرین داشته باشیم و از خانواده‌ خود دور هستیم تا بتوانیم در مسابقات نتیجه بگیریم و برای استان افتخار کسب کنیم.

عضو تیم ملی والیبال نشسته قزوین یکی از مشکلات عدیده این رشته را دغدغه شغلی عنوان کرد و گفت: ورزشکاران این حوزه با توجه به نبودن اسپانسر و به دلیل تمرینات پی در پی نمی‌توانند کسب درآمد داشته باشند.

وی گفت: یکی از درخواست‌ها و مطالبات اصلی ما از مسئولان این است که از ورزشکاران پارالمپیکی حمایت کرده و برای آن‌ها شغل ایجاد کنند.

24 شهریور ماه به عنوان روز ملی پارالمپیک نامگذاری شده و این روز فرصتی است تا دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه بررسی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز