خبرگزاری کار ایران

معاون نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی:

85 درصد قطعات نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قابلیت ساخت در داخل دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۸۹۵

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: 95 درصد نیازهای مکانیکال نیروگاه سیکل ترکیبی در داخل نیروگاه تولید می‌شود یا قابلیت تولید در داخل دارند و بخشی از نیازهای الکتریکال و ابزار دقیق وارداتی است؛ در مجموع امکان ساخت 85 درصد قطعات نیروگاه در داخل وجود دارد.

بهمن غنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: سیکل ترکیبی از شش واحد گازی و سه واحد بخاری تشکیل شده که واحدهای گازی در حد فاصل مرداد 73 تا تیر ماه 74 با ظرفیت نامی 123.4 مگاواتی راه اندازی شده‌اند و واحدهای بخار هم با توان نامی 100.6 در سال 80 وارد مدار شدند.

معاون  تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی عنوان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته هر 9 واحد هر سال یک تعمیرات اساسی دارند که گسترده‌ترین نوع تعمیرات است و شامل تعمیرات همه قطعات واحدها می‌شود که سیستم فیلتراسیون هوای ورودی، ترانس‌ها، سیستم‌های الکتریکی و ابزار دقیق ازجمله آن‌ها است و درمجموع شامل همه مواردی می‌شود که با بهره‌برداری واحدها مرتبط است.

وی اضافه کرد: عمده فعالیت انجام شده نوسازی قطعات توربین است که چون در دمای بالا قرار می‌گیرد از سوپرآلیاژ استفاده می‌شود که از نظر حساسیت و قیمت در سطح بالایی قرار دارند و در این تعمیرات تمام قطعات داغ را نوسازی می‌کنیم، موتور ژنراتور را دمونتاژ کرده و سرویس الکتریکی انجام می‌دهیم.

این مسئول با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در سه بخش انجام می‌شود، گفت: سه بخش تعمیرات شامل مکانیکال، الکتریکال و ابزار دقیق است که در سه مرحله بازکردن، تعویض یا نوسازی قطعات، اندازه‌گیری و تست‌ها و دمونتاژ است.

وی ادامه داد: دمونتاژ کمپرسور محفظه احتراق و توربین جزء بخش مکانیکال بوده و از تعمیرات 90 روزه 30 روز برای دمونتاژ صرف می‌شود.

غنوی عنوان کرد: یکی از مشخصه‌های بارز تعمیرات سیکل ترکیبی، سخت بودن انجام فعالیت‌ها در فصول مختلف بویژه فصل سرد است و گستردگی تجهیرات و قرار داشتن در فضای باز کار تعمیرات را سخت‌تر میکند.

وی با اشاره به استفاده از توان داخلی در تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی اظهار کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های تعمیرات این است که از بخش کارگری تا کارشناسی و تکنسینی به طور کامل وابسته به نیروهای داخلی است و حتی قطعات موتور در بخش داغ و سوپر آلیاژها در داخل کشور تولید می‌شود.

این مسئول یادآور شد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تعمیرات متعهد هستیم از ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت و در طول هشت ماه تعمیرات را انجام دهیم که درحال حاضر کار تعمیر پنج واحد به اتمام رسیده، یک واحد در دست تعمیر است و سه واحد هم تا پایان اردیبهشت ماه تعمیر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز