خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

13.4 درصد بارش یک ساله آبی قزوین محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۳۵۵

رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی استان قزوین گفت: میزان بارش‌های یک سال آبی استان 307 میلی‌متر است که تا کنون 13.4 درصد این میزان تامین شده است.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت پایداری هوای استان در نیمه دوم امسال گفت: از مهر تا پایان دی ماه 56 روز پایدار و 51 روز نسبتا ناپایدار داشتیم که بیشترین میزان پایداری‌ها با 19 روز در مهر ماه به ثبت رسیده است.

رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی استان قزوین ادامه داد: در آبان، آذر و دی ماه هم به ترتیب 16، 10 و 11 روز با وضعیت جوی پایدار ثبت شده است.

وی درباره میزان بارش‌ها در استان عنوان کرد: میزان بارش‌های یک سال آبی استان 307 میلی‌متر است که تا کنون 13.4 درصد این میزان تامین شده، از نظر استاندارد باید تا امروز 35.9 درصد محقق می‌شد و بنابراین تا رسیدن به یک دوره کامل آبی 22.5 درصد اختلاف داریم.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری هم تا 26 دی ماه 41.1 میلی‌متر بوده که نسبت به میزان مشابه سال گذشته که 88.2 میلی‌متر بوده 47.1 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت هم 110.2 میلی‌متر بوده که این میزان هم کاهش پیدا کرده و درحال حاضر 62.7 درصد کاهش بارش داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز