خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته صورت گرفت؛

شناسایی 1200 کودک قزوینی نیازمند بررسی در اختلالات تکاملی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۸۰

کارشناس سلامت کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در سال گذشته با ارزیابی‌های صورت گرفته 1200 کودک زیر 5 سال نیازمند بررسی از نظر اختلالات تکاملی در استان شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی قزوین، شهرزاد مهرآئین گفت: با توجه به اهمیت شناسایی به موقع و انجام مداخلات زودرس در اختلالات تکاملی کودکان که در صورت عدم درمان، منجر به ناتوانی‌های بزرگسالی می‌شود در سال گذشته 53 هزار و 196 پرسشنامه فیزیکی ارزیابی سنین و مراحل، برای کودکان زیر 5 سال در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت در سطح استان تکمیل شد.

کارشناس سلامت کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر تشخیص قطعی اختلالات تکاملی کودکان در حیطه‌های برقراری ارتباط، حرکات درشت، حرکات ظریف، حل مسئله و شخصی- اجتماعی در "مرکز تخصصی رشد و تکامل کودکان" تحت نظارت معاونت بهداشت دانشگاه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: والدین کودکان زیر 5 سال می‌توانند جهت ارزیابی تکاملی فرزندشان و دریافت راهنمایی‌های ارتقاء تکامل کودکان به واحدهای بهداشتی در سطح استان مراجعه کنند.

این مسئول بیان کرد: در سال 1401 ، پنج واحد تست تشخیص اختلالات تکاملی بیلی، در 5 شهرستان استان قزوین راه اندازی شد، واحد شهرستان قزوین از سال 97 در بیمارستان قدس درحال فعالیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز