خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

61 برند ملی در نمایشگاه مد و لباس قزوین حاضر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۹۹۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در نمایشگاه مد و لباس ۶۱ برند ملی از استان‌های مختلف حضور پیدا خواهند کرد که ۶ برند قزوینی بوده و همه مشارکت‌کنندگان طراح یا تولیدکننده هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین فائزی در نشست خبری نمایشگاه مد و لباس که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: در حوزه پوشش معتقدیم پوشش خوب، وزین، استاندارد و زیبا که مورد تایید شریعت است باید ویژگی‌های زیبایی، آراستگی، عفیفانه بودن، خوش قیمت و با کیفیت بودن را دارا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: نسبت به پوشش نمی‌توان نگاه صرفا سلبی داشت و برخورد کرد، البته برخی موارد هم نگاه سلبی درست است، اما عمده بانوان ما عفیف و پاکدامن هستند و لازم است لباس خوب را با چهار ویژگی ذکر شده، در اختیار آن‌ها قرار داد و در دسترس قرار دادن این پوشش اقدامی ایجابی و ضروری است.

وی بیان کرد: در استان ما دسترسی به لباس خوب نمره خوبی نمی‌گیرد و دسترسی آسان و مطلوبی نداریم و باید قصورها را جبران کنیم؛ در سال‌های قبل، کم دقتی و قصور شده و آنچه که حق بانوان بوده در دسترس آن‌ها قرار نگرفته و ما برای تهیه یک لباس خوب اجتماعی چالش داریم.

 فائزی ادامه داد: از این رو اقدامات میان مدت، بلند مدت و میان مدت در دست اقدام است که رویداد مد و لباس از جمله آن‌ها است.

این مسئول عنوان کرد: باید با ذائقه بانوی عفیف ایرانی پوشش خوب ترویج شود و در دسترس باشد و تاسیس مراکز عرضه پوشاک از اقدامات دیگری است که در این راستا انجام می‌شود و چند فروشگاه مناسب مد و لباس در استان مستقر می‌شوند.

فائزی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در شهرک کاسپین دو شهرک صنفی پوشاک ایجاد می‌شود و در آن پوشش‌های مناسب ایرانی ارائه می‌شود که اقدامی بلند مدت است و پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۳ سال آینده شاهد عملی شدن آن باشیم و باتوجه به تردد بالایی که در این منطقه وجود دارد، اقدامی قابل توجه به شمار می‌اید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ما در استان ظرفیت‌های جالبی کشف کردیم، طراحانی داریم که با تولیدکنندگان پایتخت همکاری می‌کنند که از آن‌ها برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است و باید توجه داشت که این افراد سرمایه استان هستند.

وی ادامه داد: برای ورود دانش آموختگان طراحی و دوخت به بازار، برای طراحی لباس دانش‌آموزان در سال جاری با آموزش و پرورش تعاملاتی صورت گرفته و امیدواریم در سال جاری عملی شدن بخشی از این موارد را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز