خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

تولید پوشاک اسلامی از وظایف وزارت صمت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۷۹

نماینده قزوین، آبیک و البرز در قزوین گفت: وزارت صمت وظیفه دارد برای تولید پوشاک اسلامی برنامه ریزی مدونی داشته باشد و این ایده‌ها را از طریق برنامه هفتم حمایت کند همچنین قادر است از طریق صنعتی کردن تولیدات عفاف و حجاب از طریق ابزارها و لوازمی که در اختیار دارد این تولیدات را رونق دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی شب گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس که در مجموعه سعدالسلطنه برگزار شد، گفت: آنچه قرآن کریم به مصداق دوری از اذیت و آزار دختران و زنان به پیامبر اکرم (ص) فرمان داده رعایت عفاف و بر سر کردن چادر است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: وظیفه ما مسئولان این است که در قوانین مربوط به ساماندهی مد و لباس اسلامی ایرانی حضور تمام ظرفیت‌های، هنری، علمی، آموزشی فنی و حرفه‌ای و رسانه‌ای را به عرصه آورده و کمک و پشتیبان آن‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌تواند با ارائه تسهیلات بانکی کم بهره که امسال هم مقدار زیادی پیش بینی شده برای حوزه مد و لباس سرمایه‌گذاری کند چون ما می‌توانیم صادر کننده برند حجاب باشیم و به صدور برند عفاف هم اقدام کنیم.

محمدبیگی ادامه داد: در دنیایی که کفر و الهاد به حدی رسیده که جایی به نام هالیوود به دنبال جنبش‌های فرا جنسیتی است و از بین بردن هویت زنانه و مردانه را هدف گرفته است؛ در همین زمان در ایران اسلامی مردان و زنانی داریم که غیرت را معنا می‌کنند و هویت مردانه را مردانه‌تر از گذشته فریاد می‌زنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کسانی که برای حجاب ما شهید می‌شوند مانند شهید الداغی و زنانی که از هیچ هجمه‌ای نمی‌ترسند و حجاب‌های شان را محکم به سر کرده‌اند و مسئولانی داریم که به دفاع از هنر انقلابی برخواسته‌اند و برای زیست عفیفانه تلاش می‌کنند و از هیچ چیزی فروگذار نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: هشدار به مسئولانی که باید از چادر ایرانی با پول و بودجه حمایت می‌کردند اما نکردند مسئولانی که باید در بازارها و بازارچه‌ها برای این پوشش گذاشتند اما نکردند؛ مطمئن باشید این ملت از حقوق خود نمی‌گذرد و ما هم از حقوق عفیفانه سهم ملت نخواهیم گذشت.

محمدبیگی اضافه کرد: امروز فرصت تدوین برنامه هفتم است و در تلاشیم تا در قالب زیست عفیفانه شاخص‌های اصیل ایرانی پوشش سنتی و آداب و رسوم بومی محلی پوشش‌های خوب و اصیل را به صحنه بیاوریم و نماد زیست عفیفانه را که هزاران سال در ایران به عنوان اصالت و غیرت و انسانیت و آزادگی است را به رخ جهانیان بکشانیم.

وی افزود: ایرانیان قبل از اسلام هم زیست عفیفانه داشتند و مزین به تاج اسلام شدند و بر مقام آراسته خود افزودند این رویداد پوشاک اتفاق مهمی است و مسئولان و بانک‌های استان و صندوق‌های کارآفرینی و اشتغالزایی این نمایشگاه را ببینند که بدست هنرمندانه زنان و دختران و مردان این مرز و بوم چه هنری خلق شده و از آنان حمایت کنند تا این، پوشاک تن پوش دختران و زنان ایران زمین شده و بتواند بازارهای صادراتی را هم به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز