خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی بازنشستگان استان قزوین:

یارانه تامین اجتماعی باید برای خرید بیمه تکمیلی بازنشستگان هزینه شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۶

چکیده: پس از آنکه سازمان تامین اجتماعی پرداخت ۲۰ درصد از هزینه مربوط به تکمیلی کارگران بازنشسته، ازکار افتاده و بازمانده را برعهده گرفت، کانون عالی کارگران بازنشستگان تصمیم گرفت تا این مبلغ را بابت خرید خدمات بیمه عمر منظور کند. / وضعیت بیمه عمر نامشخص است و یارانه سازمان تامین اجتماعی باید بابت خرید بیمه تکمیلی هزینه شود.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان البرز، گفت: یارانه‌ای که قرار است از سوی سازمان تامین اجتماعی بابت بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته پرداخت شود باید تنها بابت خرید بیمه مکمل درمانی هزینه شود.
«عیدعلی کریمی» با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: به تازگی اعلام شده است که سازمان تامین اجتماعی ۲۰ درصد از هزینه بیمه تکمیلی خانواده‌های بیمه‌شدگان بازنشسته، ازکار افتاده و بازمانده این سازمان را پرداخت می‌کند.
وی گفت: براین اساس سازمان تامین اجتماعی پرداخت ماهیانه مبلغ ۴ هزار تومان از مجموع ۲۰ هزار و ۲۰۰ تومانی که قرار است توسط خانواده‌های کارگران بازنشسته و از کارافتاده بابت هزینه بیمه تکمیلی هر نفربه و شرکت بیمه آتیه سازان حافظ پرداخت شود را برعهده خواهد گرفت.
عضو هیات رئیسه کانون کارگران بازنشسته شهرستان البرز استان قزوین افزود: به موازات انتشار این خبر شنیده‌ایم که کانون عالی کارگران بازنشسته قصد دارد تا علاوه بر دریافت مبلغ ۲۰ هزار ۲۰۰ تومان مربوط به حق بیمه تکمیلی هر نفر، یارانه ۲۰ درصدی سازمان تامین اجتماعی را بابت خرید خدمات بیمه عمر منظور کند.
وی بابیان اینکه این عمل کانونعالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در مغایرت با قانون است، افزود: بر این اساس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی قصد دارد تا بابت هر عضو خانواده کارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی مبلغ از سازمان تامین اجتماعی ماهانه مبلغ ۴ هزار تومان بابت خدمات بیمه عمر دریافت کند.
کریمی بابیان اینکه طبق این مبنای محاسبه هر عضو از خانواده کارگران بیمه شده باید بابت یک سال خدمات بیمه عمر مبلغ ۴۸ هزار تومان پرداخت کند، گفت: این درحالی است که در قرارداد تازه منعقد شده میان کانون عالی کارگران بازنشسته و شرکت بیمه آتیه سازان حافظ وضعیت ارائه خدمات بیمه عمر مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که بیمه عمر تنها مختص به سرپرست خانوار باشد.
به گفته این مقام صنف کارگران بازنشسته با این شرایط سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی کارگران بازنشسته باید یارانه مورد نظر را بابت خرید خدمات بیمه تکمیلی هزینه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز