خبرگزاری کار ایران

باتری شما گرما زده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۹۶۰

اگر خودروی خود را برای چند ماه در حالت بیکار رها کنید، جای تعجب نیست که هنگام استارت زدن موتور آن روشن نشود. این می تواند نتیجه باتری مرده باشد. با این حال، حتی اگر یک ماشین کاملاً جدید دارید یا به طور منظم با ماشین خود رانندگی می کنید، باز هم می توانید با همین مشکل روبرو شوید. بنابراین، برای حل این مشکل چاره ای جز تماس با شرکت امداد باتری ندارید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، این سوال پیش می‌آید که دقیقاً چه چیزی می‌تواند باعث از بین رفتن باتری شما در وهله اول شود؟ ممکن است دلایل زیادی برای خالی شدن باتری ماشین شما وجود داشته باشد. دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی باعث این مشکل می شود به شما کمک می کند از خرابی ماشین در یک صبح سرد زمستانی جلوگیری کنید. در اینجا فهرستی از دلایل رایج خالی شدن باتری اوربیتال آورده شده است.

شل شدن اتصالات باتری

اتصالات قطع شده باتری به این معنی است که ماشین شما روشن نمی شود. کانکتورهای باتری ممکن است گاهی اوقات شل شوند یا پایانه ها ممکن است خورده شوند. این یا باعث خاموش شدن کامل موتور می شود یا اینکه باتری به طور کامل نیرو را منتقل نمی کند. برای حل این مشکل کانکتورهای خود را سفت کنید. با این حال، مشکلات مربوط به خوردگی نیاز به تمیز کردن باتری به طور منظم دارد. انجام این کار باعث می شود باتری شما به درستی شارژ شود.

شرایط آب و هوایی سخت

زمستان های سرد و گرمای شدید تابستان می تواند باعث ایجاد مشکل در باتری خودرو شما شود. باتری های جدید در برابر دماهای شدید مقاومت بیشتری دارند اما گاهی اوقات حتی یک باتری جدید نیز می تواند تسلیم تغییرات شدید دما شود. این یا عملکرد کلی را تضعیف می کند یا باعث از بین رفتن کامل آن می شود.

اگر متوجه شدید که باتری 50 آمپر اوربیتال شما مشکل عملکردی دارد، می‌توانید با نزدیک‌ترین ارائه‌دهنده خدمات خودرو خود تماس بگیرید تا به شما در تشخیص و حل مشکل کمک کند.

باتری شارژ نمی شود.

اگر دینام آن به درستی کار نکند، نمی توانید برای روشن کردن موتور خود به باتری خود تکیه کنید. باتری شما به یک دینام برای شارژ نگه داشتن آن نیاز دارد. اگر دینام شما کار نمی کند، نمی تواند به طور موثر باتری شما را تغذیه کند. ممکن است بتوانید با تعویض بخش کوچکی از دینام به نام دیود مقداری پول پس انداز کنید. اما اگر مشکل همچنان ظاهر شود، ممکن است مجبور شوید باتری خود را به طور کامل تعویض کنید.

سفرهای کوتاه مکرر

دینام باتری را در حالی که موتور شما کار می کند شارژ می کند. اما اگر به طور مکرر در مسافت های کوتاه رانندگی می کنید، دینام زمان کافی برای شارژ صحیح باتری را نخواهد داشت. این در نهایت عمر باتری 60 آمپر اوربیتال را در دراز مدت کوتاه می کند. سفرهای طولانی‌تر باعث می‌شود باتری به حداکثر ظرفیت شارژ خود برسد.

چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید.

هنگام خروج از خودرو، همیشه مطمئن شوید که همه لوازم جانبی را خاموش کرده و درهای خودرو را قفل کنید. کانکتورهای باتری خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که شل نیستند. اگر همچنان با مشکل باتری ماشین خود مواجه هستید، با کارشناسان امداد باتری تماس بگیرید.

در حالی که اکثر رانندگان احتمالاً می‌دانند که سرمای زمستانی می‌تواند برای باتری خودرو سخت باشد، کارشناسان خودرو هشدار می‌دهند که دمای گرم تابستان می‌تواند به همان اندازه و حتی بیشتر بر این جزء حیاتی تأثیر بگذارد. گرمای بیش از حد باعث تبخیر آب درون باتری70 آمپر اوربیتال می شود که می تواند به ساختار داخلی آن آسیب برساند.

این باعث می‌شود پاییز زمان ایده‌آلی برای بررسی (یا تعویض باتری) وسیله نقلیه‌تان باشد، قبل از اینکه در یک صبح سرد زمستانی با خودرویی که روشن نمی‌شود سرگردان شوید. در این میان، در اینجا هفت نشانه وجود دارد که باتری ممکن است در آخرین روز های خود قرار داشته باشد:

موتور به آرامی راه اندازی می شود. آیا استارت شما کند به نظر می رسد؟ مانند یک ناله زمزمه شده و متلاطم؟ آیا وقتی کلید را می چرخانید یا دکمه استارت را فشار می دهید چراغ های جلو کم نور می شوند؟ یا اینکه روشن کردن موتور بیشتر از حد معمول طول می کشد؟ اینها همه نشانه های محکمی هستند که باید مستقیماً به مغازه مکانیک بروید. باتری معمولاً مقصر است، اما ممکن است مشکلات مکانیکی دیگری نیز وجود داشته باشد که باید برطرف شود.

مایع الکترولیت باتری کم است. برخی از باتری‌های خودروهای امروزی به مالکان این امکان را می‌دهند که سطح مایع را از طریق پنجره‌های کوچک نیمه شفاف بررسی کنند. اگر سیال آنقدر کم است که می توانید در زیر صفحات سربی که ساختار داخلی باتری را تشکیل می دهند، ببینید، از یک تکنسین بخواهید باتری و سیستم شارژ را بررسی کند تا مطمئن شود که هر دو در شرایط کارکرد خوبی هستند.

باتری 74 آمپر اوربیتال نشتی دارد. این امر با خوردگی بیش از حد در پایانه‌های باتری، که دو پستی هستند که کابل‌های باتری به آن وصل شده‌اند، آشکار می‌شود. همچنین ممکن است بویی شبیه تخم مرغ فاسد را متوجه شوید. باز هم، بهتر است ماشین را به مغازه ببرید و باتری آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شارژ آن ادامه دارد.

در عین حال، باید آنها را با استفاده از یک برس سیمی نرم آغشته به آمونیاک یا جوش شیرین تمیز کنید (حتما به عنوان یک اقدام احتیاطی از دستکش استفاده کنید) سپس آنها را با آب زلال بشویید.

سالم به نظر نمی رسد. اگر قاب باتری متورم یا متورم به نظر برسد، احتمالاً در نتیجه گرمای بیش از حد آسیب دیده است و روزهای آن به شماره افتاده است.

قبلاً چندین بار مجبور شده‌اید ماشین را با باتری به باتری کردن روشن کنید. کارشناسان مراقبت از خودرو پیشنهاد می کنند که اگر مجبور شده اید بیش از سه بار در یک هفته از کابل های باتری به باتری برای روشن کردن خودرو خود استفاده کنید، باتری نیاز به تعویض دارد.

 باتری 66 آمپر اوربیتال شما حداقل سه سال عمر دارد. باتری خودرو بسته به مدل و عادات رانندگی فرد معمولاً بین دو تا چهار سال دوام می آورد (سفرهای کوتاه مکرر می تواند عمر آن را کاهش دهد). تعویض باتری قدیمی، بهترین و ارزان ترین بیمه برای جلوگیری از رو به رو شدن با وسیله نقلیه ای است که روشن نمی شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز