خبرگزاری کار ایران

چرا باتری ماشین بی جان شده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۸۹۸

یک باتری خالی غیرمنتظره می تواند یک ناراحتی بزرگ باشد. در اینجا نحوه حفظ وضعیت خوب برای مدت طولانی تری آورده شده است. اگرچه عواملی مانند شرایط آب و هوایی سخت و نحوه استفاده از ماشین شما می تواند بر طول عمر باتری ماشین شما تأثیر بگذارد، اما می توان از خالی شدن زودرس باتری جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، به طور متوسط ​​باتری خودرو بین دو تا سه سال عمر می کند. اگر می‌خواهید بعد از مدت زمان کوتاهی نیاز به تعویض نداشته باشید، در اینجا پنج راه ساده برای کمک به افزایش طول عمر آن وجود دارد.

1. ماشین خود را برای مدت طولانی بدون استفاده رها نکنید.

اگر ماشین شما برای چند روز در یک زمان غیرفعال باشد (یا اگر فقط در سفرهای کوتاه استفاده می شود)، باتری اوربیتال زمان کافی برای شارژ مجدد نخواهد داشت.

خودروی شما بهترین عملکرد خود را در صورت استفاده منظم از آن خواهد داشت، بنابراین در صورت امکان، حداقل یک بار در هفته آن را برای 30 دقیقه رانندگی خارج کنید تا موتور گرم شود و مایعات خودرو به گردش درآید.

اگر بیش از دو هفته بدون استفاده باقی بماند، احتمالاً باتری ماشین شما در استفاده بعدی از ماشین خود به توجه نیاز دارد. بهترین کار این است که از شارژ کامل آن اطمینان حاصل کنید و بررسی کنید که سطح الکترولیت صحیح باشد (اگر کلاهک های قابل جابجایی دارد). اگر شک دارید، برای مشاوره بیشتر با یک متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

2. باتری خود را به طور منظم تمیز کنید.

آلودگی، کثیفی یا رطوبت روی باتری ماشین می تواند باعث نشتی در بدنه باتری شود که می تواند باعث خالی شدن شارژ آن شود. تمیز کردن باتری از هر گونه آلودگی را حداقل یک بار در ماه انجام دهید تا از تجمع آن جلوگیری کنید.

متأسفانه، خوردگی در پایانه های باتری سپاهان باتری و گیره های سرب باتری رایج است. ترمینال‌های خورده و گیره‌های سربی می‌توانند جریان برق از طریق باتری را مختل کنند، بنابراین برای اطمینان از طول عمر و کارایی باتری، پاک کردن آلودگی یا تجمع بسیار مهم است. در صورت نیاز از مکانیک خود بخواهید که پایانه ها را در حین تعمیر تمیز کند.

 3. زمانی که موتور ماشین شما کار نمی کند، از لوازم الکترونیکی استفاده نکنید.

روشن نگه داشتن چراغ‌های جلو و یا چراغ‌های داخلی، یا روشن کردن جرقه برای راه‌اندازی سیستم اطلاعات سرگرمی بدون روشن کردن موتور، می‌تواند باتری را تخلیه کند. دلیل این امر این است که دینام خودروی شما با خاموش شدن موتور خاموش می شود، بنابراین لوازم الکترونیکی در عوض انرژی را از باتری ماشین شما تخلیه می کنند.

برای جلوگیری از این اتفاق، عادت کنید هر بار که از ماشین خود خارج می شوید، همه چیز (از همه مهمتر، چراغ های شما) خاموش باشند. همچنین فراموش نکنید که هنگام ترک ماشین خود را قفل کنید. این فقط برای اهداف امنیتی نیست - اگر ماشین خود را باز بگذارید، ممکن است سیستم کامپیوتری ماشین شما همچنان کار کند و این ممکن است بدون اینکه شما بدانید باتری 50 آمپر اوربیتال شما را خالی کند.

4. به طور منظم ولتاژ باتری خود را تست کنید.

این عملکرد عمر باتری شما را افزایش نمی دهد، اما به شما یک هشدار زودهنگام می دهد، بنابراین در صورت خالی شدن باتری، گرفتار نمی شوید و در زمان مناسب تشخیص می دهید که باتری شما نیاز به یاری و همراهی دارد. آزمایش پیشگیرانه باتری می تواند به طور بالقوه شما را از خرابی یا خرابی باتری در حین بیرون از جاده نجات دهد.

مکانیک های واجد شرایط می توانند تست باتری را برای شما انجام دهند یا می توانید خودتان در خانه بین سرویس های ماشین تست انجام دهید. ساده ترین راه برای تست ولتاژ باتری استفاده از ولت متر است. استفاده از ولت متر دیجیتالی ساده ترین است. برای خواندن دقیق ترین، تست ولتاژ را حداقل دوازده ساعت پس از خاموش شدن اشتعال خودرو تکمیل کنید.

با اتصال سیم ولت متر مثبت به ترمینال مثبت باتری 60 آمپر اوربیتال خود و تکرار با سیم منفی شروع کنید. سپس یک عدد ولتاژ دریافت خواهید کرد. یک باتری کاملاً شارژ شده معمولاً بین 12.4 تا 12.8 ولت را نشان می دهد. اگر میزان ولتاژ شما خارج از این اعداد است، احتمالا باتری شما نیاز به بازرسی حرفه ای از مکانیک دارد.

برای جلوگیری از احتمال خرابی غیرمنتظره، بهتر است باتری ماشین خود را به صورت حرفه ای تست کنید. در سرویس خودروی بعدی خود، از مکانیک بخواهید بررسی کند که باتری شما سالم است و به درستی شارژ می شود.

4 دلیل رایج از بین رفتن باتری ماشین

1. چراغ روشن مانده است.

این شایع ترین دلیل خراب شدن باتری است. حتی یک چراغ کوچک مانند چراغ صندوق عقب یا چراغ سقفی می تواند باتری شما را در صورت روشن ماندن به مدت کافی خالی کند. خوشبختانه، اکثر خودروهای مدرن طوری برنامه ریزی شده اند که چراغ های داخلی را پس از مدت زمان مشخصی با موتور خاموش خاموش کنند.

2. تخلیه برق مخفی

بیشتر باتری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انرژی ثابتی را برای مواردی مانند سیستم‌های ضد سرقت و سیستم‌های ورود بدون کلید از راه دور کنترل کنند. با این حال، ممکن است چیزی از جایی در اعماق سیستم الکتریکی ماشین شما، مانند یک استریوی پس از فروش ضعیف، نیرو را جذب کند.

3. خوردگی یا شل شدن اتصالات

چیزی می تواند مانع از شارژ مجدد باتری 70 آمپر اوربیتال شما در حین رانندگی شود. بررسی کنید که پایانه های مثبت و منفی باتری تمیز و سالم باشند. اگر آنها پر از خوردگی باشند (ممکن است به رنگ سبز آبی به نظر برسند) یا با آلودگی مسدود شده باشند، نمی توانند الکتریسیته را از باتری به سیستم الکتریکی ماشین شما منتقل کنند. اتصالات شل نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

4. بیش از حد طولانی پارک شده است.

آیا ماشین خود را برای مدت طولانی بلا استفاده پارک کرده اید؟ ممکن است هنگام بازگشت باتری آن تمام شده باشد. یک جریان کوچک اما ثابت قدرت برای سیستم های ورود بدون کلید یا ضد سرقت استفاده می شود. بدون هیچ فرصتی برای شارژ، باتری 74 آمپر اوربیتال ممکن است به سادگی تمام شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز