خبرگزاری کار ایران

علیخانی، مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فشار بیش از حد مجلس به دولت جای سوال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۳۹

اگر تخلفی در کار دولت باشد رهبری سخن خواهند گفت و سکوت رهبری به معنای اختیار دادن به دولت روحانی است.

ایلنا: مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس حق نظارت، سوال و حتی استیضاح را دارد؛ ولی به قول رئیس مجلس اگر این فشار‌ها از حد بگذرد، جای سئوال پیش می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ قدرت اله علیخانی در همایش ۴۰۰ نفری اصلاح طلبان استان قزوین که دوشنبه شب و به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، افزود: با استقرار دولت جدید فضای آرامش بر کشور حاکم شده است و مسئولینی در راس امور قرار گرفته‌اند که هدفشان خدمت به مردم است، گرچه خزانه دولت خالی است.

وی با اشاره به با آزادی سازی پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا براساس توافقنامه ژنو، افزود: با وارد شدن این پول به کشور تحول خاصی اتفاقی نمی‌افتد و اگر آن روز آن تعابیر زشت از دهان رئیس جمهور وقت بیان نمی‌شد وضعیت فعلی برای کشور به وجود نمی‌آمد.

این نماینده سابق مجلس با اظهار اینکه ۷۰۰ میلیارد دلار ظرف ۸ سال درآمد نفتی کشور بود که با درآمد گاز و پتروشیمی یک هزار میلیارد دلار می‌شد، تصریح کرد: ولی امروز می‌بینیم دولت در پرداخت یارانه مشکل دارد و در ۲ سال اخیر کار عمرانی صورت نگرفته است.

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر دولتی سرکار آمده است که هدفش خدمت است، گفت: مجلس حق نظارت، سوال و حتی استیضاح را دارد؛ ولی به قول رئیس مجلس اگر این فشار‌ها از حد بگذرد، جای سئوال پیش می‌آید.

مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این دولت می‌خواهد با تدبیر موانع خارجی را پشت سربگذارد در عین حال کلاه هم سرش نرود و معتقدیم اگر تخلفی باشد رهبری سخن خواهند گفت و سکوت رهبری به معنای اختیار دادن به دولت روحانی است.

وی اظهار کرد: اینکه دولت گزارش می‌دهند و رهبری سکوت می‌کنند معنی‌اش رضایت است و امیدواریم روزنه‌ای باز شود تا شاهد از سرگیری کارهای عمرانی در کشور باشیم.

عیلخانی با اظهار اینکه تنها ۴۰ روز است که استاندار قزوین انتخاب شده است و شاهد شروع تغییرات در استان هستیم، افزود: باید به مسئولین برای ایجاد تحولات فرصت دهیم شاید بعضی چیز‌ها دلخواه من و شما نباشد ولی تحقق وعده‌ها نیازمند زمان است.

استاندار جدید قزوین باید نشان دهد به تغییر رویکرد‌ها اعتقاد دارد

محسن بهشتی سرشت، یکی از فعالان اصلاح طلب قزوین نیز در این جلسه گفت: دولت دکتر روحانی در شرایطی قدرت را به دست گرفت که شاهد بی‌نظمی در اکثر حوزه‌های مدیریتی بودیم و ما اصلاح طلبان باید در صحنه باشیم و با صبر و اتکال به خدا منتظر تغییرات شویم.

بهشتی سرشت گفت: در ۸ سال گذشته فساد در برخی قسمت‌های کشور نهادینه شده است و وضعیت مرتضوی و گفته‌هایش نشانگر گسترش این بیماری است مبارزه با فساد کار ساده‌ای نیست.

رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها افزود: اولویت دولت در بهبود روابط خارجی است تا شاهد تحول در اقتصاد داخلی باشیم و باید همگی صبر و انتظار را در پیش بگیرند.

این استاد دانشگاه با اظهار اینکه من معتقدم تا پایان تابستان سال آینده برای مشاهده پیشرفت‌ها و تغییرات باید صبر کرد، افزود: شعار دکتر دوحانی در دولت تدبیر و امید تغییر رویکردهاست و هر فرد منصفی و با تجریبه‌ای با اعتقاد به این تغییر رویکرد‌ها می‌تواند با دولت جدید کار کند و استاندار جدید قزوین در بیان و عمل باید نشان دهد به این تغییر رویکرد‌ها اعتقاد دارد.

در پایان شیخ علی محمدی تاکندی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری نیز در خصوص سیر و سلوک پیامبر اکرم(ص) و حسن اخلاق ایشان سخنانی ایراد کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز