خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

بیش از ۲۵ میلیارد کیلووات ساعت برق در دولت سیزدهم تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۳۹۷

مدیرعامل نیروگاه برق حرارتی شهید رجایی قزوین گفت: تولید ۲۵ میلیارد و ۳۱۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون از سوی این نیروگاه، نقش مهمی را در پایداری شبکه سراسری ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی نیروگاه برق حرارتی شهید رجایی،‌ ابوالفضل موتابها در بیان تشریح عملکرد دستاوردهای دولت سیزدهم از ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون، اظهار کرد: صنعت تولید برق کشور با بیش از ۹۸ درصد آمادگی نیروگاه ها در تولید مستمر و پایدار انرژی الکتریکی،کارنامه موفق و درخشانی را در عبور موفقیت آمیز از اوج مصرف برق در تابستان سال جاری و سال گذشته ارایه کرده است که در این اقدام ارزنده و جهادی، نقش نیروگاه شهید رجایی بسیار با اهمیت بوده است.

این مسوول در خصوص افزایش آمادگی تولید نیروگاه شهید رجایی در سال گذشته،‌ و همچنین مقایسه آن با سال ۱۴۰۰،‌ تاکید کرد: سال گذشته میزان آمادگی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه با ۱۲میلیارد و ۵۰۵ میلیون و ۸۳۶ هزار کیلو وات ساعت، نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۲ درصد رشد داشته و همچنین در پنج ماه نخست امسال نیز با رشد ۲.۷ درصدی همراه بود.

موتابها با اشاره به رشد توانمندی‌های داخل کشور در صنعت برق،‌ یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاهی کشور در داخل تولید می‌شود و تجهیزات اصلی نیروگاه ها مانند ژنراتورها، کمپرسور،ترانس های اصلی قدرت و سایر موارد نیز با استفاده از توانمندی نیروهای داخلی تولید می‌شوند و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جدید که در حال نصب است همگی بومی سازی شده که همه این موارد افتخار بزرگی برای میهن اسلامی ما به شمار می رود.

رئیس هیات مدیره نیروگاه شهید رجایی در خصوص ساخت قطعات در این نیروگاه،‌ خاطرنشان کرد: در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحدهای سیزده گانه این شرکت،‌ متخصصان اداره ساخت داخل در این بازه زمانی اقدام به نقشه برداری و طراحی تعداد بیش از ۱۱ هزار قطعه مورد نیاز کردند که پس از ساخت، در واحدهای مورد نظر استفاده شد.

موتابها در خصوص همکاری این نیروگاه با شرکت های دانش بنیان افزود: ارتباط گستره نیروگاه شهید رجایی با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های مطرح کشور جهت رفع نیازمندی های موجود از جمله ساخت الکتروموتورهای بزرگ ۶.۶ کیلو ولت و همچنین ساخت تجهیزات نوین از جمله دستگاه تست فلوی سوخت گاز و گازوییل، طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی از اقدامات مهم این شرکت در دولت سیزدهم است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی تأکید کرد: این نیروگاه سیکل ترکیبی از پیشتازان تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره‌ای در دولت سیزدهم بوده است‌.

وی ادامه داد:‌ نیروگاه شهید رجایی در دولت سیزدهم ۳۴ برنامه تعمیراتی از جمله پنج مورد تعمیرات اساسی، چهار مورد نیمه اساسی و ۲۵ مورد بازدید دوره ای و در مجموع ۳۸ هزار فعالیت در واحدهای سیزده گانه اجرایی کرده که طی ۲۴ ماه گذشته همه فعالیت های تعمیراتی این واحدها با دقت و برنامه ریزی صحیح انجام شده است.

موتابها از اقدام خاص و رفع محدودیت های تولید در بویلر واحد شماره ۲ نیروگاه شهید بهشتی لوشان توسط متخصصان نیروگاه شهیدرجایی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این اتفاق در سطح کشور برای نخستین مرتبه در بین نیروگاه های حرارتی صورت گرفته و تمامی مراحل اجرایی آن از جمله دمونتاژ، طراحی، ساخت و مونتاژ قطعات آن برعهده نیروگاه شهید رجایی بود که افتخار بزرگی را توانستیم برای کشور رقم بزنیم و هم اکنون این واحد در مدار تولید قرار دارد.

به گفته موتابها، نیروگاه شهید رجایی در صدور خدمات فنی و مهندسی به واسطه تخصص و توانمندی نیروی انسانی این شرکت همواره منشأ خیر بوده و به نیروگاه‌های داخلی و خارجی خدمت‌ رسانی کرده است.

نیروگاه شهید رجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۶ واحدگازی هر یک به ظرفیت ۱۲۳.۴ و سه واحد بخار سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰.۶ مگاوات و در جمع با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰ مگاوات نقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه سراسری کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز