خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین:

دشمنان خواستار روحیه نوکرصفتی برای کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۰۵۱

تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام

امام جمعه قزوین گفت: دشمنان و عوامل داخلی‌شان تلاش می‌کنند دستاوردهای بزرگ کشور را کوچک نشان ‌دهند؛ چرا که امید و نشاط را برای جامعه ما نمی‌خواهند و می‌خواهند روحیه نوکرصفتی و غرب‌زدگی در کشور وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت،الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های پیش‌رو روز بانک‌داری است، بانک‌داری ما باید بانک‌داری حلال باشد، نه اینکه به هر عنوانی یک‌طرفه جلب منفعت کنند، بانک‌ها باید به مردم منفعت برسانند و برای خودشان هم منفعت داشته باشد، آن چیزی که نابودی می‌آورد رباست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آن چیزی که مشروعیت دارد مضاربه است، مضاربه به معنای سرمایه‌گذاری، زمینه‌سازی تولید و کمک کردن برای ساخت‌وساز و فعالیت‌های مثبت است که البته این هم قوانینی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ربا این است که ما پولی را به یک نفر بدهیم و بگوییم ماهیانه فلان مبلغ به ما بده، در مضاربه طرفین در سود و زیان شریک هستند اما در ربا این‌گونه نیست.

عابدینی تأکید کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد نابود شود با بی‌حیایی و بی‌عفتی نابود می‌شود، جامعه با ظلم نابود می‌شود، جامعه با ربا که یکی از مصادیق بسیار بد ظلم است نابود می‌شود، خیلی باید حواسمان را جمع کنیم، عزیزان متدینی که در امور بانکی شاغل هستند، اگر به ربا آلوده شوند، هر چند که ظاهراً قانونی باشد تبعات دارد، هر جایی که قانون مضاربه است خوب است اما آن جایی که مضاربه نیست و به ربا کشیده می‌شود، بانکی‌ها خودشان آن قسمت‌ها را می‌شناسند، باید حواسمان را جمع کنیم و آن قسمت‌ها را هم پاک نگه داریم تا مشمول برکات الهی باشیم. 

ایمان و امید جامعه عمده‌ترین نقطه‌های تهاجمی دشمن

وی افزود: عمده‌ترین نقطه‌ای که از سوی دشمن مورد تهاجم قرار می‌گیریم، ایمان و امید ماست و ما هر کار بزرگی در عرصه‌های امنیتی انجام می‌دهیم موجب امید می‌شود.

وی با اشاره به خنثی شدن برنامه خرابکاری صهیونیست‌ها در صنعت موشکی کشور بیان کرد: الحمدالله نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی کشور با دقت فعالیت‌های صهیونیست‌ها را رصد کردند و خیلی از آن‌ها به دام افتادند و توطئه آن‌ها خنثی شد در حالی که خودشان را آماده کرده بودند که جشن بگیرند اما سرشان به سنگ خورد و اینها امیدواری را به همراه دارد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: افتتاح فاز 11 پارس جنوبی در عسولیه که تنها فاز توسعه نیافته میدان مشترک پارس جنوبی است و به دست متخصصان داخلی رقم خورده است، بسیار امیدوار کننده است اما در مقابل دشمن تلاش می‌کند این دستاوردهای عظیم را کوچک نشان دهد.

باید مراقب منفی بافی‌ها باشیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: برخی عوامل دشمنان در داخل نیز دستاوردهای عظیم کشور را تلاش می‌کنند کوچک نشان دهند چرا که امید و نشاط را برای جامعه ما نمی‌خواهند و می‌خواهند روحیه نوکرصفتی و غرب‌زدگی در کشور وجود داشته باشد و نظام را ناکارآمد نشان دهند و این «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» را که شعار شیطان بزرگ یعنی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هاست را نهادینه کنند.

وی اضافه کرد: ما این‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و نشان داده‌ایم که می‌توانیم و امروز غربی‌ها اعتراف می‌کنند که یک قدرت جدی غیر از آن قدرتی که تاکنون بوده در حال شکل‌گیری است که محور آن جمهوری اسلامی با پشتوانه حرکت‌های عظیمی نظیر اربعین حسینی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم ولایت‌مدار است.

عابدینی اظهار کرد: باید مراقب منفی بافی‌های دائمی توسط برخی عوامل دشمنان در داخل باشیم که ارتباط شان را با رسانه‌های داخلی قطع کرده‌اند و گوششان را به بوق شیطان و رسانه‌های بیگانه و اجانب سپرده‌اند و توجهی به صدا و سیما و رسانه‌های داخلی ندارند، گویی موفقیت‌های کشور موجب آزار و ناراحتی آن‌ها می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز