خبرگزاری کار ایران

از سوی اوقاف قزوین؛

روزانه ۲۰ هزار پرس غذا بین زائران اربعین توزیع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۴۴۱

مدیرکل اوقاف امور خیریه قزوین از توزیع روزانه ۲۰ هزار پرس غذایی گرم در بین زائران اربعین خبر داد و گفت: استان قزوین دارای ۲ موکب مستقر در شهرهای کربلا ، نجف و یک موکب بین راهی در شهرستان آوج است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی عمده فعالیت های این اداره کل در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی دانست و افزود: به همین منظور روزانه بیش از یک هزار زائر در این موکب ها اسکان می شوند.

وی اظهار کرد: موکب نجف اشرف به مدت ۱۲ روز و موکب بی بی زبیده خاتون در کربلا معلی نیز به مدت ۱۰ روز با اعتبار موقوفات خیرین و مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، پذیرای زائران پیاده‌روی اربعین است.

به گفته حجت الاسلام مجیدی،‌ همچنین موکب سیدالشهدا (ع) در شهر نجف علاوه بر اسکان و توزیع غذایی گرم بین زائران، روزانه پنج تن یخ بهداشتی نیز تامین می کند.

این مسئول تاکید کرد: ۷۰ درصد از موقوفه‌های استان به سیدالشهدا تعلق دارد که درآمدهای آن در ماه محرم به تامین نذورات برای رفع نیاز محرومان اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، بصیرتی،‌ خاطرنشان کرد: همچنین در ایام پیاده روی اربعین حسینی خیمه‌های معرفت در موکب نجف اشرف دایر بوده و تعدادی روحانی نیز به شبهه زدایی، مباحت اعتقادی و احکام شرعی پاسخ می‌دهند.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان قزوین، یادآور شد: این سوگواره‌ها از ۲۸ تیرماه تا ۲۵ شهریور ماه امسال همزمان در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در حال برگزاری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز