خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان:

بیش از ۲۲ هزار نوآموز قزوینی سنجش سلامت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۰۹

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قزوین از اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بیش از ۲۲ هزار نوآموز قزوینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، معرفت‌الله احمدی با اشاره به اهمیت اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: شناسایی به موقع مشکلات کودکان و تعیین شرایط تحصیلی آنان بر اساس نوع مشکل آنان می‌تواند به تحصیل بهتر کودکان و همچنین درمان به‌هنگام مشکلات آنان کمک کند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قزوین افزود: سنجش بینایی‌، شنوایی‌، آمادگی تحصیلی، بهداشت دهان و دندان و ارزیابی قد و وزن از جمله مواردی است که در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد ارزیابی‌ قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امسال نقطه برش استانی در موضوع سنجش سلامت نوآموزان حدود ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر بود که با توجه به مباحث مختلف و آمار نوآموزان اتباع تا به امروز بیش از این آمار مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند.

احمدی بیان کرد: هنوز سنجش سلامت همه نوآموزان تکمیل نشده و جاماندگانی به‌ویژه در بین دانش‌آموزان اتباع وجود دارد که در حال نوبت‌گیری و انجام فرآیند شرکت در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به آمار ثبت احوال استان و پیش‌بینی ۶۰۰ نفری برای نوآموزان اتباع، ۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر باید مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند که آمار افراد سنجش شده خوشبختانه بیش از این رقم بوده و همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: از این تعداد نوآموز سنجش شده در استان قزوین، تقریبا ۷۰۰ نفر در آمادگی تحصیلی یا هوش به مراکز تخصصی ارجاع شدند و نزدیک به ۴۰۰ نفر در ارزیابی شنوایی و حدود ۴۰۰ نوآموز دیگر هم در بخش ارزیابی بینایی مشکوک به اختلال تشخیص داده شده و جهت ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی معرفی شدند.

احمدی گفت: تعداد پایگاه‌های فعال در روزهای اوج کاری یعنی ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه امسال ۲۷ پایگاه بود و هم اکنون پایگاه جانزاده مینودر برای سنجش جاماندگان فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز