خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دانشجویی هلال احمر کشور:

حمایت از کودکان مورد توجه ویژه تیم‌های سحر هلال احمر قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۸۲۷

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: کودکان تجربه‌ای از حوادث ندارند و یک اتفاق تمام زندگی آن‌ها را متاثر می‌کند و این افراد بیشترین آسیب‌ها را می‌بینند؛ از این‌رو حوزه کودکان در فعالیت‌های تیم‌های سحر به‌صورت ویژه مورد توجه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس محمدزاده در حاشیه روز پایانی دوره کشوری تربیت مربی تیم‌های "سحر" که به میزبانی قزوین برگزار شد، گفت: تیم‌های سحر (سفیران حمایت‌های روانی) در حوادث و بلایایی که اتفاق می‌افتد حمایت روانی را به عهده دارند تا فرد زودتر به جامعه برگشته و به زندگی عادی خود نزدیک‌تر شود.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حوادث و بلایی که اتفاق می‌افتد آسیب‌های جسمی مشهود است؛ اما آسیب‌های روانی که حجم و وسعت آن بیشتر است مغفلول مانده و نادیده گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: تیم‌های سحر در 3 عرصه فضای دوستدار کودک، کمک‌های اولیه روانشناختی و رسانه فعالیت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در پایان این دوره که حدود 35 نفر از مربیان تیم‌های سحر حضور داشتند، تعیین سطح شده و برای فعالیت در حوزه مربی‌گری و تدریس مجوز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قزوین از استان‌های برتر و صاحب سبک در حوزه فعالیت تیم‌های سحر است، گفت: باتوجه به تجربه و فعالیت موفق قزوین، این استان میزبان دوره کشوری قرار گرفته و بسیار خوب عمل کرد.

محمدزاده گفت:  4 دوره در استان‌‌های گیلان و البرز خواهیم داشت که در آن‌ها فرماندهان تیم‌های سحر به همراه مربیان حضور می‌یابند و در مجموع یک‌هزار و 600 نفر در این دوره‌های آموزش خواهند دید که در قالب 3 گروه دختران و یک گروه پسران است.

وی درباره فعالیت‌های پیش رو گفت: تا پایان فصل پاییز در یک اردوی زیارتی، فرهنگی و تفریحی که در خراسان رضوی برگزار می‌شود، یک‌هزار نفر از فعالان عرصه بشردوستانه در نوروز تجلیل می‌شوند.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در راستای مشارکت جوانان در تصمیم‌سازی‌ها کنگره سراسری اعضا در استان البرز برگزار و منتخبین گروه‌های دانشجویان، جوانان، روستایی و محلات نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد.

در این دوره حدود 40 نفر مربی از استان‌های مختلف کشور به مدت 3 روز در استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز