خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف استان:

شهرک تولید محتوا در قزوین با کمک اوقاف راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۲۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: شهرک تولید محتوا که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود با همکاری اوقاف در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود و برای تولید محتوا و فضای رسانه‌ای یکی از زیرساخت‌های مهم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی در نشست با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر 20 درصد  از اراضی استان قزوین وقفی است و 832 موقوفه داریم که بیشتر آن‌ها پس از انقلاب وقف شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: تبدیل به احسن موقوفات درحال اجرا است و تبدیل به احسن شدن به صورت یک‌جا می‌تواند ضمن کمک به اشتغال و اقتصاد به حل چالش‌های مردم هم کمک کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر 44 هکتار از اراضی خاکعلی با اعتبار 135 میلیارد تومان تبدیل به احسن شده است.

این مسئول بیان کرد: همچنین برای 2 هزار و 215 پلاک موقوفه در استان سند صادر شده و تعداد سندهای تک برگی هم 928 مورد است.

مجیدی بیان کرد: برای احداث شهرک تولید محتوا که حتی می‌توان گفت در منطقه نظیر ندارد به 250 هکتار زمین نیاز داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 500 هکتار از اراضی اوقاف برای ساخت مسکن درنظر گرفته شده که بزودی 800 هکتار آن واگذار خواهد شد و در آن 40 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از محل درمد موقوفات در یک سال گذشته 14 میلیارد تومان به نیازمندان کمک مالی شده؛ همچنین 206 هیأت مذهبی هم 2 میلیارد و 370 میلیون تومان کمک دریافت کردند.

این مسئول بیان کرد: در حوزه درمان هم با کمک درآمدهای حاصل از موقوفات دو درمانگاه فوق تخصصی در استان فعال خواهد شد.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری, مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز