خبرگزاری کار ایران

در ۱۰۰ بقعه متبرکه؛

جشن‌های میلاد رسول اسلام (ص) در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۲۷۰

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری جشن های میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در ۱۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام رضا نوروزی با اعلام این خبر گفت: همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول، میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، ویژه برنامه های فرهنگی متنوعی در امامزادگان شاخص استان در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان اینکه این جشن ها از شب گذشته آغاز و تا امروز ادامه دارد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم در سطح بقاع متبرکه، آشنایی هر چه بیشتر مردم با سیره و فضایل حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق‌(ع) است.

به گفته حجت الاسلام نوروزی، سخنرانی پیرامون سیره نبوی و جایگاه اخلاق در دین مبین اسلام، مولودی‌خوانی و برگزاری محفل انس با قرآن به همراه برگزاری مسابقات فرهنگی از شاخص ترین برنامه‌های مربوط به این جشن ها است.

این مسئول ادامه داد: همچنین در این ایام برنامه‌های مختلف از جمله اعزام مبلغ، برگزاری مراسم جشن و سرور، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و راه‌اندازی موکب، کاروان های شادی، فضاسازی محیطی بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص در نظر گرفته شده است.

وی، هفته وحدت را یادگار ماندگار امام راحل دانست و افزود: اختلاف بین روایات اهل سنت و شیعه در باره روز میلاد پیامبر (ص) به فرصت و نماد وحدت تبدیل شده است و حضرت امام خمینی (ره) با درایت، این هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: بنابراین هفته وحدت نماد همدلی، اخلاق محوری و عظمت مسلمانان و برادران شیعه و سنی است و شیعه و سنی در مشترکات با هم وحدت و انسجام دارند و بایستی در جهت زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک، تلاش کنند.

وی اضافه کرد: برپایی مراسم های هفته وحدت در شهر قزوین و در تمامی بقاع متبرکه شاخص از جمله امامزاده حسین (ع)، چهار انبیاء (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، آمنه خاتون (س) و سایر بقاع شاخص این شهر در حال برگزاری است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اهمیت موضوع وحدت، افزود: تلاش شده تا در تمامی این برنامه ها اهمیت وحدت و نکوداشت این هفته به خوبی تبیین شود تا مخاطبان بیش از گذشته با این موضوع مهم و اهمیت آن در جوامع اسلامی آشنا شوند.

استان قزوین دارای ۲۲۶ بقعه متبرکه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز