خبرگزاری کار ایران

شب گذشته صورت گرفت؛

تقدیم لایحه بودجه ۳۶۸ میلیارد تومانی سال ۹۳ شهرداری به شورای شهر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۴۹

شب گذشته لایحه بودجه ۳۶۸میلیارد تومانی سال ۹۳ شهرداری قزوین با کاهش ۱۲.۵ درصدی نسبت به اصلاح بودجه سال ۹۲ تقدیم شورای اسلامی شهر قزوین شد.

ایلنا: شب گذشته و در صحن علنی شورای شهر لایحه بودجه ۳۶۸میلیارد تومانی سال ۹۳ شهرداری قزوین با کاهش ۱۲.۵درصدی نسبت به اصلاح بودجه سال ۹۲ تقدیم شورای اسلامی شهر قزوین شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی، شهردار قزوین در جلسه تقدیم لایحه بودجه سال ۹۳ به شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور رئیس و اعضای شورا و مدیران شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: بودجه سال۹۳ بر اساس سیاست‌های کلان کشور، حوزه پولی و مالی و ابلاغ‌های اعلام شده توسط شورای شهر تنظیم شده است.

وی افزود: همچنین در تنظیم بودجه سال ۹۳ به وضعیت عمومی شهر قزوین و آینده‌نگری در خصوص وضعیت ساخت و ساز‌ها توجه شده است.

شهردار قزوین بیان کرد: تنظیم بودجه سال آینده کار بسیار سخت با ریسک بالا است حتی در بودجه کشور تصمیم گرفته شده است که۸۰ درصد بودجه برای پروژه‌های که بالای ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند مصرف شود.

وی ادامه داد: در بودجه کشور سیاست دولت این است که اگر وضعیت اقتصاد کشور تغییر کرد با متمم بودجه، بودجه اصلاح شود و ما هم این سیاست را در نظر گرفتیم.

نصرتی تصریح کرد: بودجه‌ای که تقدیم شورا شده است بر اساس درآمد و هزینه قابل تحقق است و برای اجرای ۹ پروژه کلان با سرمایه گذار وارد مذاکره شده‌ایم که اگر موفق به نتیجه مذاکره شدیم این پروژه‌ها به صورت متمم بودجه، بودجه اصلاح می‌شود.

شهردار قزوین بیان کرد: در سال ۹۳ پروژه شاخص جدید در نظر گرفته نشده است و در صورت ورود سرمایه گذار این اتفاق خواهد افتاد و پروژه‌های جدید در سطح کوچک در سال ۹۳ برنامه ریزی شده است.

این مقام مسوول بیان کرد: بودجه ۳۶۸میلیارد تومانی سال ۹۳ نسبت به اصلاح بودجه سال جاری ۵/۱۲درصد کاهش پیدا کرده است و هزینه‌های جاری ۳درصد افزایش و هزینه‌های عمرانی ۱۷درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: بودجه شهرداری قزوین در سال ۹۳ بدون بودجه سازمان‌های وابسته ۳۲۳میلیارد تومان است که نسبت به اصلاح بودجه سال جاری۶/۶درصد کاهش پیدا کرده است و هزینه‌های جاری ۲درصد افزایش و هزینه‌های عمرانی ۶/۱۷درصد کاهش پیدا کرده است.

نصرتی بیان کرد: امسال حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی و ثبت وقایع مالی عملیات حسابداری تعهدی تعدیل شده و شناسایی و ثبت درآمدهای غیرنقدی، جهت شفاف سازی هر چه بیشتر حساب‌های مالی و دارائی‌های شهرداری و نیز واقعی‌تر نشان دادن میزان درآمد‌ها و همچنین هزینه‌های پروژه‌ها از اولویت‌های کاری شهرداری در تدوین بودجه بوده است.

این مقام مسوول بیان کرد: اولویت اصلی بودجه سال ۹۳ اتمام پروژه‌های نیمه تمام و حذف هزینه‌های غیر ضروری و یا هزینه‌های دارای اهمیت کمتر بوده است.

وی گفت: رویکرد شهرداری قزوین در تدوین بودجه سال ۹۳ خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان با حداقل هزینه و صرفه جویی منطقی بوده است.

نصرتی بیان کرد: در بودجه سال ۹۳ با توجه به اهمیت توزیع مناسب بودجه جهت بهره‌برداری عادلانه شهروندان از امکانات شهری به طرح احداثپارک، ایجاد فضای سبز و کمربند سبز حاشیه خیابان‌ها و درختکاری در معابر، طرح احداثمرکز انباشت و بازیافت زباله و دفن، سوزاندن و تبدیل به کود آلی و نیز طرح بهبود محیط بافت‌های قدیمی شهر اولویت خاصی منظور شده است و افزایش ۶۴درصدی در سرکد برنامه بهبود محیط شهری نشان از نگاه ویژه شهرداری به این امور دارد.

وی افزود: برای اولین بار جهت ترویج فرهنگ مقاومت هزینه‌های مربوط به حوزه بسیج در کد مجزا پیش بینی شده است تا مسوولین بتوانند برنامه ریزی مناسب برای هزینه گرد داشته باشند.

شهردار قزوین گفت: در سال ۹۳ مشکلی در موضوع دفن بهداشتی زباله نخواهیم داشت و در حد امکان زیرساخت‌های شهر قزوین تکمیل خواهد شد.

نصرتی افزود: شفاف سازی در خصوص منبع تامین مالی پروژه‌ها از شاخصه‌های بارز بودجه سال ۹۳ است و پیش بینی میزان تامین مالی تعدادی از پروژه‌ها از محل درآمدهای غیرنقدی و نیز مشخص کردن شیوه پرداخت هزینه و منوط کردن هزینه کرد در پروژه‌ها به جذب منابع خاص، باعثحرکت بخشی در پروژه‌ها شده و حصول چند هدف را همزمان می‌سر می‌سازد.

وی ادامه داد: درآمدزایی از نتایج این حرکت اساسی است ضمن آنکه درآمد‌ها و هزینه‌ها را به صورت واقعی‌تر نشان می‌دهد.

نصرتی بیان کرد: ردیف بودجه هدایت آب‌های سطحی ۳۳درصد افزایش، بهبود عبور و مرور ۴۷درصد کاهش، ایجاد حفاظت‌های شهری ۱۷درصد کاهش، بهبود شهری ۶۴درصد افزایش، ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی ۳/۱۱درصد کاهش، تاثیرات درآمدزا ۱۰درصد کاهش و هزینه‌های پیش بینی نشده ۲۳درصد کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور وضعیت قیمت سوخت در هاله‌ای از ابهام است و قیمت قیر ۳برابر افزایش پیدا کرده است بر این اساس تصمیم گیری در برخی موضوعات بسیار سخت است.

شهردار بیان کرد: ما در وضعیت اقتصادی کشور و افزایش و کاهش هزینه‌ها دخل و تصرف نداریم که بتوانیم تصمیم گیری‌های بودجه نویسی را بر اساس اقتصاد کشور نهایی کنیم.

وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام اگر در اولویت نباشند خسارت زیادی به شهرداری وارد خواهد شد بر این اساس اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز