خبرگزاری کار ایران

بعد از گذشت ۶ سال صورت گرفت؛

آغاز به کار دوباره تعاونی‌ دهیاری ‌های استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۴۳۹

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت:‌ تعاونی‌های دهیاری‌ این استان پس از گذشت ۶ سال با هدف انجام فعالیت‌های عمرانی بیشتر در داخل روستاها جانی تازه گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لیلا غریب با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده از ۲۳ تعاونی موجود در سطح این استان که حدود ۶ سال تقریبا غیرفعال شده بودند، دوباره احیا و آغاز به کار کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه ملاک فعالیت بیشتر برای کار و احیای این تعاونی‌ها براساس خوش حسابی ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون پنج تعاونی دهیاری های استان با توجه به سوابق فعالیت بالای خود و صحیح بودن صورت حساب‌های مالی شان، با دادن اختیارات بیشتر فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند.

غریب تصریح کرد: فعالیت عمرانی تعاونی دهیاری‌ها در حوزه‌های مرمت،‌ بهسازی، تجهیز بوستان، جدول گذاری، سنگفرش و مسایل و موضوعات زیرساختی و همچنین سایر فعالیت های قانونی در روستاها خواهد بود.

به گفته این مسئول، واگذاری اختیارات بیشتر به تعاونی ها در شرایطی اعطا شده که به دلیل دشواری مسیر در بخش های کوهستانی و با وجود اعلام طرح‌ها در سامانه ستاد، پیمانکاران خصوصی تمایلی به انجام پروژه ندارند و این امر باعث رسوب پول دهیاری ها می‌شود، بنابراین با ایجاد شرایط رقابت، طرح به تعاونی‌ها واگذار می شود و این اختیارات پس از ارزیابی در طی مدت مشخصی، افزایش خواهد یافت.

غریب خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این تعاونی‌ها در چهار بخش رودبار الموت شرقی و غربی، طارم سفلی و همچنین کوهین احیا و فعال شده‌اند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای دارای دهیاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز