خبرگزاری کار ایران

زمینه بروز استعدادهای نوجوان و جوان در کانون‌های مساجد فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۵۱۵

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: انتخاب مدیران شایسته به عنوان مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است و باید شرایطی را در مساجد فراهم کنند که امکان بروز و ظهور استعدادهای نوجوان و جوان در راستای خدمت به مردم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت‌الاسلام کمال خدابنده در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: ۲۶ هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور به انواع کارهای فرهنگی، هنری و تربیتی اقدام می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: این تعداد کانون در کشور بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تربیتی و در نهایت رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در انواع حوزه‌های تربیتی، هنری، مشاوره خانواده و بهداشتی و حتی موضوعات آموزشی اقدام کرده و توانسته در عرصه‌های شعر، کتابخوانی، گروه سرود و تئاتر در عرصه جامعه فعالیت‌های برجسته‌ای از خود برجای بگذارد.

به گفته این مسئول، کانون‌های مساجد باید از حوزه گزارش محور به سمت عمل‌گرایی گام بردارند و به گونه‌ای رفتار کنند که خدمت کردن به مردم را در سرلوحه کانون‌های فرهنگی و هنری قرار بگیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: امام (ره) اعتقاد داشتند که مساجد کارخانه انسان‌سازی هستند، ما نیز امروز وظیفه داریم که مساجد را در همین تراز ایجاد کنیم تا به محل رشد و شکوفایی نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

خداداده یادآور شد: مباحث عبادی در مساجد فقط مخصوص نیایش نیست و تمام کارهای اجتماعی و خدمت‌رسانی نیز به نوعی عبادت محسوب می‌شود که این مهم باید در سرلوحه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد.

در پایان این مراسم، از خدمات و اقدامات محمدحسین باغبان‌ها تقدیر و تشکر به عمل آمد و حجت‌الاسلام رئوف تقوی به عنوان مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز