خبرگزاری کار ایران

در راستای حفاظت از منابع آبی؛

طرح گسترش سواد آبی در مدارس متوسطه کشور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۲۴

نماینده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح گسترش سواد آبی طرحی نظام‌مند با هدف آموزش و مشارکت دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در راستای گسترش فرهنگ صحیح حفاظت از منابع آب به‌ویژه آب‌های زیرزمینی و مدیریت مصرف است.

به گزارش ایلنا، جلسه راهبری، تبادل نظر، هم‌افزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت موجود جهت پیشبرد پروژه گسترش سواد آبی به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد.

مریم عابدینی در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه کتاب انسان و محیط زیست اظهار کرد: دبیرخانه کتب زمین‌شناسی و انسان و محیط زیست امسال به استان قزوین منتقل شده است.

نماینده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: باید بتوانیم با هم‌فکری و تلاش مجدانه و استفاده از ظرفیت و راهکارهای موجود گام‌های موثری در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی بویژه در زمینه موضوع محور سال جاری که در خصوص فرونشست زمین، ناشی از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی است، برداریم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین هم در این جلسه گفت: امروز یکی از مهمترین وظایف ما فرهنگ‌سازی مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب است که با همین نگاه طرح دانش‌آموزی نجات آب و گسترش سواد آبی در سطح ملی تعریف و در تمام استان‌های کشور با هدف افزایش سطح سواد آبی دانش‌آموزان در حال اجرا است.

فراس خواجوی اضافه کرد: ایجاد وحدت رویه و تدوین یک شیوه‌نامه مشترک برای طرح‌های دانش‌آموزی نجات آب و گسترش سواد آبی می‌تواند به راهبری و مدیریت این طرح‌ها در استان‌ها کمک شایانی داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوعات این دو طرح از یکدیگر منفک نبوده و هدف غایی هر دو طرح فرهنگ‌سازی در بین نسل جوان در راستای حفظ و حراست از منابع آبی است.

نماینده مشاور ملی طرح گسترش سواد آبی هم در این نشست گفت: در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی باید به این باور برسیم که موضوع آب و گسترش سواد آبی موضوعی است که با کمرنگ شدن و از بین رفتن اهمیت آن، همه جامعه متضرر خواهند شد.

سمیعی ادامه داد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش و دستگاه‌های تخصصی، اهمیت گسترش سواد آبی را در  همه بخش‌های جامعه بویژه در بخش دانش‌آموزی اشاعه دهیم.

وی فعال‌سازی وب سایت ملی گسترش سواد آبی، برگزاری نشست‌های تخصصی حضوری و مجازی، تهیه محتوای مناسب با موضوعات مرتبط با منابع آبی و بارگذاری آن در سامانه شاد و استفاده از ظرفیت صدا و سیما را از جمله راهکارهای موجود جهت گسترش سواد آبی در جامعه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز