خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر استان:

بیش از 473 هزار قزوینی در پویش ملی سلامت شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۳۵۹

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر علوم پزشکی قزوین گفت: بیش از 45 درصد مردم استان، شامل ۴۷۳ هزار و ۸۶۳ شهروند در طرح سراسری "پویش ملی سلامت" که به غربالگری فشار خون و دیابت مربوط است شرکت کردند.

به گزارش ایلنا، نسرین تنکابنی با اشاره به طرح "پویش ملی سلامت" گفت: هدف از انجام این طرح، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون و آگاه سازی مردم از این بیماری‌ها و عوامل خطرزای آن است.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر علوم پزشکی قزوین افزود: تاکنون در استان قزوین 7 هزار و ۶۳۰ مورد مشکوک به فشار خون و 3 هزار و ۹۶۷ مورد مشکوک به دیابت شناسایی شدند که برای انجام آزمایش‌های بیشتر به پزشکان متخصص معرفی شدند.

این مسئول ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۲۰ بیمار فشار خون و یک‌هزار و ۹۵ بیمار دیابتی شناسایی شدند.

وی تنکابنی از شناسایی بیش از ۱۳۰ هزار فرد در معرض بیماری دیابت یا فشار خون در استان خبر داد و گفت: افرادی که دچار پیش فشار خون و پیش دیابت می‌شوند باید نسبت به دیگران مراقبت‌های بیشتری را انجام دهند و با تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه از ابتلا خود به این بیماری جلوگیری کنند.

تنکابنی با بیان اینکه استقبال مردان از این طرح بیش از زنان بوده است، یادآور شد: اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در هر شهرستان و روستای استان قزوین که دارای مرکز بهداشت است، به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز