خبرگزاری کار ایران

نگارگر قزوینی:

نمایشگاه نگارگری اقبالیه از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۱۴۲

یک نگارگر قزوینی گفت: نمایشگاه انفرادی نگارگری از امروز در اقبالیه آغاز به کار خواهد کرد و تا شش روز ادامه خواهد.

مرجان عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به فعالیت هنری گفت: اولین نمایشگاه انفرادی نگارگری عصر امروز در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم اقبالیه آغاز به کار می‌کند و اختتامیه آن هم 22 دی ماه خواهد بود.

این نگارگر قزوینی ادامه داد: علاقمندان به هنر نگارگری می‌توانند از ساعت 16 تا 20 در محل نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه از سال 80 کار نگارگری را آغاز کرده، عنوان کرد: در طول این 22 سال در نمایشگاه‌های گروهی و جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری شرکت کرده و موفق به کسب رتبه شده‌ام؛ همچنین به صورت تخصصی در آموزشگاه تدریس دارم.

این نگارگر قزوینی بیان کرد: در گذشته استقبال کمتری صورت می‌گرفت، اما درحال حاضر با اقدامات انجام شده از آخرین نمایشگاه گروهی که داشتیم استقبال بسیار بالایی شد.

وی اضافه کرد: البته باتوجه به اینکه هنر نگارگری سنتی و قدیمی است، به این موضوع کم توجهی شده و به لحاظ کسب درآمد از این هنر دچار مشکل هستیم؛ با وجود این تلاش داریم این هنر را احیا کنیم که به حمایت بیشتر نیاز دارد.

عابدی با اشاره به اینکه نگارگری زیرمجموعه صنایع دستی قرار دارد، عنوان کرد: خانه صنایع دستی قزوین و خانه نگارگری قزوین فعالیت زیادی داشته و همین باعث شده این رشته هنری بیشتر معرفی شده و در اقتصاد هنر تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم رشته هنری نقاشی را ادامه می‌دهم و قطعا برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر در تهران و قزوین را مد نظر خواهم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز