خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۸۰ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در قزوین تجهیز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۲۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۸۰ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی طی دوسال گذشته احداث، تکمیل و تجهیز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالله دیدبان از اجرای ۸۰ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در قزوین خبر داد و گفت: حدودا همین تعداد طرح بهداشتی و درمانی در سال جدید آغاز شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، ساختمان الحاقی بیمارستان شهید رجایی و مرکز اعصاب و روان درحال ساخت است که طرح های الحاقی شهید رجایی و اعصاب و روان سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در ابتدای دولت سیزدهم فقط یک دستگاه ام آر آی در استان داشتیم که در حال حاضر به ۴ دستگاه رسیده است.

دیدبان افزود: دستگاه سی تی آنژیو در بیمارستان ولایت راه اندازی شده که عروق قلب را بدون اقدام تهاجمی بررسی می‌کند.

وی اضافه کرد: فقط بیست و پنج درصد از تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است، همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در تامین سلامت مردم سهم و نقش دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در پویش ملی سلامت بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مردان و زنان بالای ۱۸ سال از نظر فشار خون بالا و دیابت مورد بررسی قرار گرفتند.

دیدبان افزود: متاسفانه هنوز حدود ۳۰۰ هزار نفر از افراد مشمول در پویش ملی سلامت شرکت نکرده اند.

به گفته وی، افراد بالای ۱۸ سال به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تشخیص به هنگام دیابت و فشار خون بالا و شروع درمان از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مثل نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی و عروقی و زخم پای دیابتی جلوگیری می‌کند.

دیدبان افزود: بسیاری از خدمات ما در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مستمر و رایگان است.

وی اضافه کرد: در پویش ملی سلامت مشخص شد بیش از ۳ هزار نفر در استان مبتلا به فشار خون بالا هستند، اما از بیماری خود مطلع نبودند.

دیدبان گفت: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر مبتلا به دیابت بودند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: طرح سلامت خانواده از دیگر طرح‌های مهم وزارت بهداشت است که در سه شهرستان استان به صورت پایلوت در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز