خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان:

قزوین در پرداخت تسهیلات ساخت و سازهای روستایی جزء استان‌های برتر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۶۸

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: سال گذشته بنیاد مسکن قزوین توانست با پرداخت ۹۳ درصدی تسهیلات ساخت و سازهای روستایی جزء ۶ استان برتر کشور در این حوزه باشد و امیدواریم با افزایش میزان تسهیلات بانکی شاهد اتفاقات خوبی در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان باشیم.

به گزارش ایلنا، فرهاد سبحانی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران در هفته‌های گذشته و ابلاغ آن به بانک‌های عامل، فرآیند ارایه تسهیلات بهسازی و ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای هر واحد به 3 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به اینکه متقاضیان نیازی ندارند برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند، بنیاد مسکن، در حال ارایه مدارک و معرفی متقاضیان این تسهیلات به بانک‌های عامل است تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

به گفته وی، میزان کارمزد تسهیلات 3 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، 5 درصد بوده و مدت زمان پرداخت آن که همانند گذشته به صورت سفته‌های زنجیره‌ای صورت می‌گیرد، با ۲ سال زمان استراحت، ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

سبحانی با اشاره به متقاضیانی که در 3 سال گذشته و از تسهیلات ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریالی ساخت مسکن استفاده کرده‌اند اما به دلایلی از جمله افزایش قیمت‌ها موفق به پایان کار خود نشده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد که با بررسی‌های صورت گرفته به 3 هزار و ۵۰۰ مورد در استان قزوین می‌رسند، می‌توانند از تسهیلات مکملی در نظر گرفته شده استفاده کرده و نسبت به پایان ساخت واحد خود اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که نواحی منفصل شهری مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند چرا که متقاضیان این بخش برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند و مشمول طرح روستایی نمی‌شوند اما می‌توانند از وام‌های جهش تولید مسکن و یا 5 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده برای نواحی خود بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: سهم مقاوم سازی و ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان قزوین از 4 هزار واحد سال گذشته به 8 هزار واحد در سال جدید افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز