خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شورای راهبردی تولیدات دانش بنیان کشور:

دانش بنیان‌ها در کشور به تولید محصول رقابت‌پذیر با بازار جهانی کمک می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۷۶

مدیرکل دبیرخانه شورای راهبردی فناوری و تولیدات دانش بنیان کشور گفت: باور داریم اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری شده و با ایجاد فضای رقابت‌پذیر بین محصولات تولیدی در بازارهای جهانی، می‌توان از این محصولات به عنوان محصولات رقابت‌پذیر استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی کرامتی در نشست مشترک مدیران عامل واحدهای صنعتی بزرگ استان با شرکت‌های دانش بنیان گفت: در اقتصاد دانش بنیان باید دنبال شرکت‌های دانش بنیان باشیم و ضمن حمایت از فعالان این عرصه از ایده‌های افراد صاحب نظر استفاده کنیم.

مدیرکل دبیرخانه شورای راهبردی فناوری و تولیدات دانش بنیان کشور اضافه کرد: در حال حاضر 10 هزار شرکت دانش بنیان راه‌اندازی و فعال شده، در استان قزوین نیز 161 شرکت توانسته‌اند مجوز بگیرند و برای تحقق اقتصاد دانش بنیان تنها راه حمایت از این شرکت‌ها است.

وی اظهار کرد: با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان قرار است همه فعالان این عرصه را پای کار بیاوریم و از ظرفیت آن‌ها برای توسعه و کیفی سازی تولیدات خود بهره ببریم.

قانون جهش تولید دانش بنیان گامی مهم برای حفظ نخبگان در کشور است

این مسئول یادآورشد: این قانون 20 ماده دارد که از آن 14 آئین نامه اجرایی استخراج شده است و آن را یک حرکت راهبردی می‌دانیم که می‌تواند به پویایی تولید و صنعت کمک کند.

کرامتی گفت: موتور محرک این قانون، دانشگاه‌ها هستند و زنجیره آموزش تا فناوری به صورت یک زنجیره یکپارچه دیده شده است و این قانون در انتهای این زنجیره با نگاه زنجیره تامین آموزش، علم را به ثروت تبدیل می‌کند.

وی اضافه کرد: اینکه علم در دانشگاه‌ها تولید می‌شود، اما بکارگیری آن در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات تبلور پیدا می‌کند، نقش مهم و موثر شرکت‌های دانش بنیان را پررنگ‌تر می‌کند، به نحوی که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند حلقه وصل این دو جامعه مهم (دانشگاه و صنعت) باشند.

کرامتی تصریح کرد: تصویب این قانون، گام مهمی برای کمک به حفظ و نگهداشت نخبگان در کشور است.

بهره‌مندی از معافیت مالیاتی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها

این مسئول در خصوص استفاده صنایع از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های دولت در این زمینه گفت: شما صنعتگران می‌توانید با دو روش از این فرصت برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه برخوردار شوید.

کرامتی گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان می‌توانند از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده و از فناوری حمایت کنند و خود نیز برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: شما اگر یک واحد تحقیق و توسعه (آر اند دی) راه‌اندازی کنید و یا در یک شرکت دانش بنیان و زیست بوم فناوری کشوری سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید هزینه‌های مالیاتی خود را تعدیل کرده و آن را در این عرصه هزینه کنید.

کرامتی یادآورشد: در کشور بیش از 61 صندوق پژوهش و فنآوری داریم که شما می‌توانید در راه‌اندازی صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری مستقیم در آن، افزایش سرمایه در شرکت‌های دانش بنیان یا شرکت‌های فناوری مستقر در پارک‌ها نیز مشارکت کرده و اعتبارات مالیاتی را در این مسیر هدایت کنید.

  ظرفیت بالای قزوین برای فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان

مدیرکل دبیرخانه شورای راهبردی فناوری و تولیدات دانش بنیان کشور اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره ارزش، تحقیق و توسعه تولیدات محصولات جدید، افزایش تجاری سازی، افزایش ظرفیت تولید و توسعه زیست بوم فناوری ، خرید ماشین آلات و تجهیزات، توسعه آزمایشگاهی و فعالیت‌های تحقیقی نیز در ردیف کارهایی است که می‌توانید اعتبارات مالیاتی شرکت صنعتی خود را به این مسیر سوق دهید.

وی اظهار امیدواری کرد با ظرفیت خوب صنعتی موجود در استان قزوین زمینه استفاده مدیران و فعالان صنعتی استان از ماده 11 قانون جهش تولید برای فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان و مشارکت آن‌ها در تولید برای تحول در کیفی سازی محصولات استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز