خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان قزوین:

نهادها از ظرفیت خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۱۰

نهادها از ظرفیت خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند. مسئولان متولی می‌توانند برای نشر و احیای فرهنگ شهادت بیش از آنچه انجام دادند، اقدام کنند.

ایلنا: دبیر شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان قزوین گفت: نهاد‌ها از ظرفیت خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قزوین؛ سردار سالار آبنوش گفت: مقدمات برگزاری کنگره شهدا در پایان سال ۹۳ در استان فراهم است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بخش قابل قبولی از مقدمات لازم که باید در این کنگره آماده می‌شد، مهیا شده است، بیان کرد: تاکنون فیلم‌های کوتاه و بلند از فیلترهای کار‌شناسی گذشته و از تدوین ۱۵۰ جلد کتاب در خصوص شهدا تاکنون ۵۰ درصد کار انجام شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین به ساخت سریال ارزشمند مردان هور اشاره کرد و گفت: ۳۶ قسمت از سریال مردان هور آماده شده و اکنون در قسمت‌های پایانی آن هستیم.

این مسئول با بیان اینکه قزوین شهدای بارز و ملی مانند لشکری، بابایی و رجایی دارد، افزود: ما باید در سطح شأن آن‌ها اقدامات برازنده‌ای در کنگره یاد شده انجام بدهیم.

آبنوش خاطرنشان کرد: ستاد کنگره شهدا در شهرستان‌ها به ریاست امام جمعه هر شهرستان تشکیل شده که این ستاد‌ها نیز فعال هستند و در جمع‌آوری آثار شهدا اقدامات مطلوبی انجام داده‌اند و مردم نیز در تحقق این مهم کمک به سزایی به آنان می‌کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان قزوین با اشاره به اینکه در قشرهای مختلف جامعه شهید تقدیم نظام انقلاب اسلامی شده است، یادآور شد: مسئولان متولی می‌توانند برای نشر و احیای فرهنگ شهادت بیش از آنچه انجام دادند، اقدام کنند.

این مسئول افزود: استان قزوین بیش از ۳ هزار شهید دارد که هر دستگاه اجرایی می‌تواند با در نظر گرفتن بخشی از اعتبارات، اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهد.

آبنوش با بیان اینکه حرکت‌های خوبی در کنگره شهدا آغاز شده است، ادامه داد: مسئولان بسیج استان قزوین طبق سیاست‌های کنگره حرکت کنند و از تک‌روی پرهیز کنند و برخی از شهرستان‌ها مانند تاکستان به خوبی حرکت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و کار کردن در این عرصه یک موضوع فراملی و فراجناحی است و قشرهای مختلف مردم آمادگی دارند تا برای شهدا و شهادت فعالیت‌های خوبی را انجام دهند بر این اساس باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم تا بتوانیم کنگره شهدا را با کیفیت مطلوبی برگزار کنیم.

دبیر شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان قزوین با بیان اینکه جمع‌آوری آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است، عنوان کرد: با کمک خداوند متعال و همکاری مردم می‌توان این مهم را به خوبی در کنگره یاد شده انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: تا برگزاری این کنگره باید کتاب‌های مختلف و فیلم‌نامه‌های کوتاه و بلند پیرامون سیره زندگی شهدا تهیه شود تا ابعاد مختلف رفتاری، اخلاقی و شیوه زندگی این شهدا برای قشرهای مختلف مردم به نمایش گذاشته شود که تحقق این مهم می‌تواند راهنما و هدایت‌گر خوبی برای حرکت جامعه در مسیر درست باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه کنگره شهدای استان قزوین با قدرت در حال فعالیت است عنوان کرد: برپایی این کنگره از نهاد کشوری به قزوین ابلاغ شده و قرار است در نیمه دوم سال ۹۳ برگزار شود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «ملتی که شهادت برای آن سعادت است، اسارت ندارد»، ابراز داشت: شهید و شهادت مهم‌ترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که باید به آن بیشتر بپردازیم.

آبنوش بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و کار کردن در این عرصه یک موضوع فراملی و فراجناحی است و قشرهای مختلف مردم آمادگی دارند تا برای شهدا و شهادت فعالیت‌های خوبی را انجام دهند بر این اساس باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم تا بتوانیم کنگره شهدا را با کیفیت مطلوبی برگزار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز