خبرگزاری کار ایران

باتری ماشین چقدر دوام می آورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۳۹۴

در مورد تعمیر و نگهداری خودرو، از سلامت کلی موتور گرفته تا سطح روغن و مایع خنک کننده و نگهداری لاستیک، چیزهای زیادی برای پیگیری وجود دارد. به احتمال زیاد مراقبت از باتری اولین چیزی نیست که برای بسیاری به ذهن می رسد. این تا زمانی است که پشت فرمان بنشینید و در راه اندازی موتور با مشکلاتی مواجه شوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رای جلوگیری از این نوع مشکلات، تعدادی گام ساده وجود دارد که می توانید برای نگهداری باتری خود در شرایط خوب و افزایش طول عمر آن انجام دهید.

البته، پارک کردن خودرو در طول شب و فراموش کردن خاموش کردن چراغ‌های جلو، راهی سریع برای تخلیه باتری اوربیتال است. در همین حال، همانطور که در زیر به آن نگاه خواهیم کرد، طیف وسیعی از عوامل دیگر وجود دارد که می تواند بر طول عمر باتری تأثیر بگذارد.

چه نوع عمر باتری ماشین باید انتظار داشته باشید؟

باتری ماشین شما یکی از اجزای کلیدی ماشین شما است، از هدف اصلی آن برای کمک به روشن شدن موتور گرفته تا تامین انرژی عناصر مختلف سیستم الکتریکی ماشین شما، کمک می‌کند تا همه چیز از یک سفر به سفر دیگر به خوبی اجرا شود .

با این حال، باتری‌ها به طور طبیعی در طول زمان و با استفاده از بین می‌روند و سرانجام روزی فرا می‌رسد که شما نیاز به سازماندهی جایگزینی دارید .

عوامل موثر بر طول عمر باتری خودرو

انواع متغیرهایی وجود دارند که می توانند بر طول عمر باتری اوربیتال 50 آمپر شما تأثیر بگذارند. برخی از این موارد ممکن است اساساً خارج از کنترل شما باشند، در حالی که ممکن است بتوانید اقداماتی را برای کاهش تأثیر سایر عوامل انجام دهید .

موارد زیر برخی از عوامل کلیدی هستند که باید در اندازه گیری طول عمر باتری در نظر داشته باشید:

نام تجاری و ظرفیت باتری - شما باید مطمئن شوید که از یک مارک معتبر استفاده می کنید، در حالی که باتری هایی با ظرفیت بیشتر به وضوح می توانند در بازه زمانی طولانی تری کار کنند.

اتصال - باید اطمینان حاصل کنید که باتری شما با مشخصات اتصالات سازنده اصلی تجهیزات مطابقت دارد.

شرایط محیطی - آب و هوای بسیار گرم و سرد می تواند بر عملکرد و طول عمر باتری تأثیر بگذارد.

سفرهای کوتاه - اگر به طور معمول از ماشین خود برای سفرهای کوتاه استفاده می کنید، ممکن است باتری اوربیتال 60 آمپر پس از راه اندازی زمان کافی برای شارژ مجدد نداشته باشد.

استفاده نادر - باید اطمینان حاصل کنید که باتری شما به طور مکرر شارژ می شود، و اگر ماشین شما اغلب در مدت زمان طولانی بدون استفاده بماند، قطعات الکتریکی مختلف که در پس زمینه کار می کنند، در نهایت آن را تخلیه می کنند.

خالی شدن شلرژ باتری – از روشن گذاشتن چراغ ها در زمانی که ماشین شما کار نمی کند تا شارژ گوشی هوشمند در حالی که پشت فرمان هستید، تخلیه کلی باتری بر طول عمر تاثیر می گذارد.

خرابی علائم باتری خودرو: به دنبال چه چیزی باشیم؟

اگر فکر می کنید باتری ماشین شما رو به از بین رفتن است، می توانید به تعدادی از علائم توجه کنید. البته، مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی باشید و به شما این امکان را می‌دهد تا گام‌هایی را پیش از گرفتار شدن با خودروی بی‌صدا بردارید.

اگر هر یک از مشکلات زیر را تجربه می کنید، ممکن است عمر باتری شما به پایان برسد:

استارت کندتر موتور - یک علامت کلاسیک خرابی باتری است. اگر موتور شما کند است که راه اندازی می شود، زمان آن رسیده است که باتری خود را آزمایش و یا تعویض کنید.

چراغ‌های جلوی کم نور یکی دیگر از نشانه‌های معمول خراب شدن باتری اوربیتال 70 آمپر است که نشان می‌دهد در تامین انرژی مورد نیاز تلاش  می‌کند.

سایر دستگاه های الکترونیکی - به طور مشابه، اگر دستگاه های الکترونیکی دیگری دارید که با مشکل کار می کنند، این می تواند نشانه ای از خرابی باتری باشد.

ظاهر متورم - باتری شما باید به خوبی در جای خود قرار گیرد، اما اگر متورم شده باشد معمولاً به این معنی است که بیش از حد شارژ شده است و باید تعویض شود.

البته اگر خودروی شما با هر یک از مشکلات فوق مواجه است، باید از متخصصان مکانیک مشاوره بگیرید.

مراقبت از باتری خودرو: مراحل افزایش طول عمر باتری شما

وقتی صحبت از باتری اوربیتال 74 آمپر به میان می آید، واقعاً نیازی به تعمیر و نگهداری مداوم زیاد نیست. همانطور که در بالا توصیه شد، به عنوان یک نقطه شروع، مهم است که اطمینان حاصل کنید که باتری به درستی نصب شده است و از آن به خوبی نگهداری می شود.

مراقبت از باتری

رانندگی منظم - فواصل طولانی بدون استفاده از ماشین شما منجر به تخلیه باتری می شود. رانندگی منظم با ماشین می تواند به شارژ باتری کمک کند

از سفرهای کوتاه خودداری کنید - البته، بسته به الگوهای رانندگی روزانه شما، انجام این کار ممکن است دشوار باشد. با این حال، اگر بتوانید برای مدتی طولانی‌تر پشت فرمان بنشینید، این می‌تواند به شارژ باتری شما کمک کند

از مصرف بیش از حد الکتریسیته خودداری کنید - روشن کردن چراغ‌های جلو یا راه‌اندازی سیستم صوتی خودرو، زمانی که موتور کار نمی‌کند، می‌تواند به سرعت منجر به تخلیه باتری شود.

شرایط محیطی - اگر درجه حرارت بالا است، در صورت امکان ماشین خود را در سایه پارک کنید و احتمال خرابی باتری اوربیتال 90 آمپر را کاهش دهید. گرمای شدید یا سرمای شدید، انجام اقداماتی برای محافظت از خودروی شما نیز به بهبود طول عمر کلی آن کمک می کند.

سرویس دهی منظم – البته برای سلامت بیشتر خودروی شما خوب است. ممکن است بخواهید از مکانیک خود بخواهید که به طور خاص به باتری نگاه کند و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز