خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

سازش در کلانتری‌های قزوین 24 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۳۴۱

رئیس کل دادگستری استان قزوین از افزایش 24 درصدی سازش در کلانتری‌ها و کاهش 16 درصدی ورودی جمعیت کیفری استان در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در سازش پرونده که از وظایف ذاتی این شورا است، با ابتکار مجموعه قضایی استان و همکاری فراجا، برای خدمات رسانی بهتر به مردم و افزایش رضایت‌مندی عمومی "واحد مشاوره" به منظور اصلاح ذات البین در کلانتری‌های استان راه‌اندازی شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: با واحدهای مشاوره قبل از ورود پرونده به محاکم قضایی، در مراحل ابتدایی و پیش از ورود به محاکم، موضوع در واحد مشاوره کلانتری منجر به صلح و سازش خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای مدیران مشاوره کلانتری‌ها برگزار شده است، افزود: روش کار به این صورت است که پس از ورود پرونده به کلانتری و انجام تحقیقات، پرونده جهت اصلاح ذات البین به واحد مشاوره ارجاع می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان قزوین در تشریح عملکرد واحدهای مشاوره گفت: میزان صلح و سازش در شهرستان بوئین زهرا با 74 درصد، در شهرستان قزوین با 48  درصد و شهرستان آبیک با 37 درصد بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با "کاهش 29 درصدی ورودی به زندان از شعب تحقیق" رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز