خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

آبرسانی از سد طالقان به قزوین ۱۳.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۰۱۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در خصوص پروژه آبرسانی از سد طالقان به شهر‌ها و روستاهای استان گفت: تاکنون 15 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر 13.5 درصد است.

به گزارش ایلنا، منصور ستوده با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان و مخاطرات ناشی از فرونشست زمین اظهار کرد: برداشت‌های بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های پیاپی باعث بروز پدیده فرونشست شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین تغییر ناهمسان در ارتفاع و شیب رودخانه‌ها، آبراهه‌ها و سازه‌های انتقال آب، کاهش نفوذپذیری سطحی، گسترش پهنه‌های بیابانی و سیلابی، آسیب رسانی به خطوط انتقال آب، نشت گاز و.... را از جمله پیامدهای فرونشست زمین برشمرد.

وی افزود: میزان مصارف منابع آب زیرزمینی استان قزوین حدود 1461 میلیون مترمکعب است که از این میزان 83 درصد به بخش کشاورزی اختصاص یافته و این موضوع اهمیت صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را دوچندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: بسیاری از برنامه‌های مدیریت مصرف آب فرابخشی است و نیازمند همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و همچنین مردم است.

وی تصریح کرد: پیگیری جهت اخذ اعتبارات تنش آبی، تکمیل پروژه‌های سد و خطوط آبرسانی، برگزاری جلسات تخصصی و عمومی جهت اطلاع رسانی وضعیت منابع آبی استان، لایروبی و تعمیق چاه‌های آب شرب موجود آبفا، شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز در حریم چاه‌های آب شرب و همچنین اجرای طرح مدیریت آب و برق با هدف جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از طریق ایجاد محدودیت در مصرف انرژی، از جمله برنامه‌های تنش آبی شرکت آب منطقه‌ای قزوین است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در خصوص پروژه آبرسانی از سد طالقان به شهر‌ها و روستاهای استان گفت: اعتبار مصوب سال 1402 برای اجرای این پروژه 198 میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین در خصوص طرح آبرسانی از سد بالاخانلو به 5 شهر و 30 روستای جنوب استان عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح بیش از 3 درصد و میزان اعتبار مصوب سال 1402 برای اجرای این پروژه 1360 میلیارد ریال است که 150 میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به پیشرفت 98 درصدی پروژه احداث سد نهب خاطرنشان کرد: آبگیری اولیه این سد در سال 1399 انجام شده و امروز با همت و تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی سد نهب آماده بهره‌برداری کامل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز