خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی استان:

20 مدرسه تک دانش‌آموزی در قزوین فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۵۷۸

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت ۲۰ مدرسه تک دانش‌آموزی در مناطق روستایی و عشایر استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، منیژه تندی با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین 7 مدرسه فقط با یک دانش‌آموز پسر و ۱۳ مدرسه نیز با یک دانش‌آموز دختر اداره می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: 8 مدرسه تک دانش‌آموزی در طارم سفلی، 5 مدرسه در رودبار شهرستان، ۲ مدرسه در ناحیه یک قزوین، ۲ مدرسه در آوج و 3 مدرسه نیز در مناطق رودبار الموت، تاکستان و ضیا آباد قرار دارند که از این میان 4 مدرسه عشایری هستند.

تندی با اشاره به نقش مدارس در تقویت روابط اجتماعی دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان این مدارس از طعم هم‌افزایی، کارهای گروهی، همدلی و همکاری بی نصیب هستند تا جایی که حتی پذیرش دانش‌آموزان دیگر در سال‌های آتی نیز برای آنان سخت است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص دغدغه‌ معلمان این مدارس گفت: در این مدارس معلم نمی‌تواند از روش‌های مشارکتی تدریس نظیر بحث‌های گروهی و قضاوت استفاده کند.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف مدیران آموزش و پرورش در ایجاد کلاس‌هایی با یک دانش‌آموز، ارایه خدمات آموزشی به تمام اقشار جامعه، برقراری عدالت آموزشی و رفع تبعیض و همچنین انسداد مبادی بی سوادی در مناطق روستایی است.

تندی تاکید کرد: با وجود استعدادهای متفاوت در کودکان، شاید دانش‌آموزان این مدارس در آینده به انسان‌های توانمندی تبدیل شوند و نقش بسزایی در پیشرفت و آبادانی کشور و یا مناطق خود ایفا کنند و حیف است که از تحصیل باز بمانند و این کلاس‌ها با این هدف شکل گرفته است.

وی افزود: با دایر شدن کلاس در این مدارس حتی برای یک دانش‌آموز، از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز جلوگیری می‌شود و هنگامی که دانش‌آموزان می‌بینند آموزش و پرورش برای دورترین روستاها و برای حتی یک دانش‌آموز، یک معلم و یک محیط آموزشی اختصاص داده به تحصیل اهمیت می‌دهند و دلگرم شده و با انگیزه بیشتری درس می‌خوانند.

تندی گفت: تدریس، ارزشیابی و سایر فعالیت‌های معلمان در این مدارس و سختی کار کمتر است و اما همانند معلمان سایر مدارس روستایی حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز