خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان:

قزوین در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات رتبه اول کشور را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۰۱۱

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در حال حاضر در کشور، رتبه اول تایید صلاحیت‌ها و به لحاظ نامزدها و کرسی‌های نمایندگی رتبه سوم را داریم که این موضوع نشان دهنده پویایی فضای سیاسی استان است.

به گزارش ایلنا، نشست گفت‌وگو محور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با جمعی از ائمه جماعات استان قزوین در امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شد.

عباس کاظمی در این نشست با اشاره به روند ثبت‌نام انتخابات در قزوین، تصریح کرد: از ۱۵ مرداد ماه سال جاری فرآیند انتخابات در استان قزوین آغاز شد که پس از مرحله پیش‌ثبت‌نام در نهایت ۳۴۹ نفر ثبت نام خود را در سامانه برخط وزارت کشور نهایی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: پرونده ۳۴۹ نفر ثبت‌نام نهایی در هیأت اجرایی بررسی شد که از این تعداد ۸ نفر انصراف دادند، پس از اعلام نظر هیأت نظارت استان و هیأت نظارت مرکزی نیز ۳۸ نفر به نتایج اعتراضی نکردند و در مجموع ۳٠۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: شواری نگهبان در ۲ مرحله به اعتراضات رسیدگی و تایید صلاحیت صادر کرده است که تاکنون برای ۴ کرسی در استان ۲۳۶ نفر تایید صلاحیت شدند؛ تایید صلاحیت‌های استان قزوین به ۷۸ درصد رسیده است و از حیث میزان کاندایدای رقابتی نصاب بالایی داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خاطر نشان کرد: ثبت‌نام بانوان در استان قزوین ۳ درصد بیشتر از متوسط کشور بوه است، همچنین آمار ثبت نام کنندگان نشان می‌دهد که جوانان استقبال خوبی را از خود نشان داده اند به طوری که جوانان در سنین ۳٠ تا ۵٠ سال، بیش از ۷٠ درصد از ثبت نام‌کنندگان را شامل می‌شوند.

کاظمی بیان کرد: حضور جوانان و پیشکسوتان دارای مدارک عالی در انتخابات یک فرصت خوب برای استان است؛ علی‌رغم فضای خوب ایجاد شده خیلی‌ها در تلاش هستند این فضا را نبینند اما این روند با همین کیفیت پیش خواهد رفت و مهیای برگزاری انتخابات باشکوه خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تبیین دو مفهوم جمهوریت و اسلامیت، بیان کرد: تبیین این دو مفهوم پاسخ بسیاری از شبهاتی است که امروزه طرح می‌شود.

کاظمی ادامه داد: یکی از شبهات مطرح شده مسئله نظام انقلابی است و برخی تلاش می‌کنند بگویند نظام با حرکت و جوشش انقلاب در تعارض است، این در حالی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکید دارند بین نظام و انقلاب فاصله ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم اولین درخشش انقلاب اسلامی ترکیب جمهوری و اسلامیت به عنوان مدل جدید حکمرانی مطرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز