خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

والدین در کنار مسئولین در ترویج فرهنگ قرآنی نقش دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۳۱

استاندار قزوین گفت: در کنار مسئولین، والدین هم در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی نقش موثری دارند که باید از آن‌ها هم تقدیر به عمل آید.

به گزارش ایلنا، بیست و ششمین همایش میثاق با ولایت صبح امروز در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این همایش گفت: لزوم توسعه و ترویج آموزش قرآن و ارتقای تقید قرآن کریم و مفاهیم این کتاب آسمانی در جامعه امروز امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

استاندار قزوین برپایی محافل قرآنی و انس با این کتاب مقدس را سرشار از معنویت نامید و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه مسئولان و مدیران دستگاه‌ها نسبت به ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه باید تلاش کنند، لازم است خانواده‌ها هم توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: والدینی که قرآن را یکی از موارد مهم تربیتی فرزندان خود قرار داده و به تبلیغ و ترویج آن در بین اطرافیانشان می‌پردازند، بسیار قابل ستایش هستند.

اعلایی ابراز امیدواری کرد: به برکت و تشعشع و تلالو آیات قرآن کریم در استان قزوین، خداوند نیز الطافش را به مردمان این دیار می‌تاباند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: تمامی آحاد جامعه باید با امکانات موجود برای ارتقا و ارتباط با قرآن کریم تلاش کنند.

انس با قرآن کریم افراد را به کمال می‌رساند

شهردار قزوین نیز در این همایش اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم جا دارد از خود بپرسیم که رویکرد ما در این سال‌ها چه بوده است؟ دینی، مذهبی یا قرآنی بوده؟ آیا وظیفه ما در حوزه‌ای مانند شهرداری این بوده که فقط گل و گیاه بکاریم، رفت و روب کنیم یا ورزشگاه بسازیم؟

مهدی صباغی خاطرنشان کرد: از آنجایی که رویکرد ما تنها انقلاب اسلامی بوده، قرآن کریم هم فرهنگ و هم شعور و معرفت ما به حساب می‌آید و بدون شک انس با این کتاب آسمانی همه ما را به کمال خواهد رساند.

وی با تاکید بر رویکرد انقلاب اسلامی ایران، یادآور شد: کتاب قرآن معجزات زیادی دارد و ما اگر در مواجهه با مسایل و رویکرد انقلابی و اسلامی، متمرکز بر مبانی قرآن باشیم بدون تردید به تمامی مشکلات خود غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز