خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

توسعه کمی و کیفی فرهنگ کتاب‌خوانی در قزوین هدف‌گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۳۲۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با برنامه‌های مختلف حمایتی ازجمله برگزاری نمایشگاه‌ها و رونمایی به دنبال توسعه کمی و کیفی فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح استان هستیم.

حسین براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت نمایشگاه کتاب در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفت: نمایشگاه‌ها در این حوزه تاثیرگذار هستند و در قالب آن‌ها برای مردم فرصت دسترسی به تازه‌های کتاب، ارتباط با ناشرین و مولفین فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: با همین رویکرد نمایشگاه کتاب در قزوین افتتاح شد و در آن بخش‌های مختلف ازجمله کتاب کودک پیش‌بینی شده و امیدواریم شروع و الگوی خوبی برای فعالیت‌های حوزه کتاب باشد.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های استان به اقتضای شرایطی که دارند در مناسبت‌های مختلف نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب اقدام می‌کنند تا در توسعه و ترویج فعالیت‌های کتاب و مطالعه تاثیرگذار باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی هم به مشوق‌های مختلف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تاکید شد، گفت: رونمایی از تازه‌های کتاب می‌تواند از مشوق‌ها و معرفی‌های خوب برای علاقمندان به حوزه کتاب باشد.

وی درباره حمایت‌های صورت گرفته برای ورود کتاب به سبد خرید خانوارها عنوان کرد: نمایشگاه‌های کتاب از موارد تاثیرگذار در این حوزه است که با تخفیف، قدرت خرید مخاطب را ارتقا می‌دهد و این نمایشگاه هم 30 تا 50 درصد تخفیف دارد.

براتی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به مناسبت‌های مختلف و توسعه کمی و کیفی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه چرخه حوزه تالیف غیردولتی و خصوصی است، گفت: حمایت‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد به‌عنوان بستری را برای تقویت جامعه نویسندگان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز